LÄNK: http://www.halkans.com/
Anders
Jag kan bara tala för min 63:a, men den är både i känslan och ljudet helt överlägsen en modern AV. Mycket är förstås psykologiskt, men det är ju något visst med ett instrument som spelats i över 40 år.Mark Kung Sthlm skrev:Ser exakt ut som min Fender P-bas American Vintage ´62...![]()
Är det någon som har någon jättekoll på känsla och ljudskillnad på dessa basar!?
Vad får man om man lägger ut ytterligare 22k på en sådan bas förrutom samlarvärdet?
Inte mycketMark Kung Sthlm skrev:Ser exakt ut som min Fender P-bas American Vintage ´62...![]()
Är det någon som har någon jättekoll på känsla och ljudskillnad på dessa basar!?
Vad får man om man lägger ut ytterligare 22k på en sådan bas förrutom samlarvärdet?
Och det har du följande belägg för:slaskbas skrev:Inte mycketMark Kung Sthlm skrev:Ser exakt ut som min Fender P-bas American Vintage ´62...![]()
Utan exakt:slaskbas skrev:Inte mycketMark Kung Sthlm skrev:Ser exakt ut som min Fender P-bas American Vintage ´62...![]()
SÅ himla billigt är det väl iof inte.Richard skrev:Nu står det väl iofs inget om vad som är original eller inte, men jag ställer mig vääääldigt tveksamt till att den där skulle vara helt original bortsett från refin.. Varför skulle han isåfall sälja den så billigt?
Tycker jag hört en del tveksama rykten om Halkan förut gällande att han säljer ihopplockade grejer o sånt?
Åjo, en original 62:a skulle nog kosta mellan 60'-65' i Sverige. Så halva priset får väl anses som billigtTDHP skrev:SÅ himla billigt är det väl iof inte.Richard skrev:Nu står det väl iofs inget om vad som är original eller inte, men jag ställer mig vääääldigt tveksamt till att den där skulle vara helt original bortsett från refin.. Varför skulle han isåfall sälja den så billigt?
Tycker jag hört en del tveksama rykten om Halkan förut gällande att han säljer ihopplockade grejer o sånt?
Och att Halkan skulle sälja HPD som original låter knappast troligt, i så fall skulle han nog tala om det. (Att han kan ta överpriser för SÅNA är sen en annan sak!)
Så pass... men den var ju tydligen refin, och det kan ju vara nygjort kanske? Borde ju dra ner priset. Men det kan ju vara nåt mer.Bassmaniac skrev:Åjo, en original 62:a skulle nog kosta mellan 60'-65' i Sverige. Så halva priset får väl anses som billigtTDHP skrev:SÅ himla billigt är det väl iof inte.Richard skrev:Nu står det väl iofs inget om vad som är original eller inte, men jag ställer mig vääääldigt tveksamt till att den där skulle vara helt original bortsett från refin.. Varför skulle han isåfall sälja den så billigt?
Och att Halkan skulle sälja HPD som original låter knappast troligt, i så fall skulle han nog tala om det. (Att han kan ta överpriser för SÅNA är sen en annan sak!)![]()
Anders
Jo, jag misstänker det också. Ett normalpris på en -62 refin bör ju ligga nånstans mellan 40'-45'. Så nåt skumt är det nogMen det kan ju vara nåt mer.
Hoppas nästan det! Annars blir man ju nästan tvungen att lägga beslag på den!Bassmaniac skrev:Jo, jag misstänker det också. Ett normalpris på en -62 refin bör ju ligga nånstans mellan 40'-45'. Så nåt skumt är det nogMen det kan ju vara nåt mer.![]()
Anders
bootsy skrev:Jag kan bara tala för min 63:a, men den är både i känslan och ljudet helt överlägsen en modern AV. Mycket är förstås psykologiskt, men det är ju något visst med ett instrument som spelats i över 40 år.Mark Kung Sthlm skrev:Ser exakt ut som min Fender P-bas American Vintage ´62...![]()
Har du lirat på många gammelplankor?slaskbas skrev:Inte mycketMark Kung Sthlm skrev: Vad får man om man lägger ut ytterligare 22k på en sådan bas förrutom samlarvärdet?
marcbass skrev:HPD från 62 kanske?
Massa olika delar fårn 62 som blivit en bas..
Du har inte varit med i svenska vintage-svängen länge va?TDHP skrev:SÅ himla billigt är det väl iof inte.Richard skrev:Nu står det väl iofs inget om vad som är original eller inte, men jag ställer mig vääääldigt tveksamt till att den där skulle vara helt original bortsett från refin.. Varför skulle han isåfall sälja den så billigt?
Och att Halkan skulle sälja HPD som original låter knappast troligt, i så fall skulle han nog tala om det. (Att han kan ta överpriser för SÅNA är sen en annan sak!)
Meaning?Pentastar skrev:Du har inte varit med i svenska vintage-svängen länge va?TDHP skrev:SÅ himla billigt är det väl iof inte.Richard skrev:Nu står det väl iofs inget om vad som är original eller inte, men jag ställer mig vääääldigt tveksamt till att den där skulle vara helt original bortsett från refin.. Varför skulle han isåfall sälja den så billigt?
Den svarta P basen på min profil bild är en 61 och jag har haft några i min ägo under årens lopp, jag är ganska så till åren kommen, fick en ny 66a av min far när jag var 13.bootsy skrev:Och det har du följande belägg för:slaskbas skrev:Inte mycketMark Kung Sthlm skrev:Ser exakt ut som min Fender P-bas American Vintage ´62...![]()