P-bas från -62 hos Halkan! UPDATE!
- blackparkas
- Medlem++++
- Bootzy
- Medlem+
- Bootzy
- Medlem+
Jag fick också känslan av att halsen var omlackad. Rosewooden tyckte jag var en fint ådrad, och inget som såg konstigt ut. Jag håller med dig till fullo, det var en riktig player. Hade jag inte varit så nöjd med min 68' hade jag köpt den på stört.bootsy skrev:
Jag tror också att halsen är omlackad. Vad det gäller rosewooden är jag osäker, men dotsen såg någorlunda trovärdiga ut tyckte jag.
Och du, Jazzen jag köpte för ett tag sedan som varit i din ägo ifrån början... Den är en höjdare! kanonbra ex! Den lät kanon redan ifrån början, men jag provar ett set med SD Antiquity II- mickar på den nu och den tog ett kliv till tycker jag. Plekad är den också.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
- DoggyD
- Medlem++
Fan vet om det har så mycket med humor att göra, men jag har varit där i en annan tid då en Pre-CBS kostade runt 1500 pix. Att dega i över 30 papp för en sönder******* bas som dessutom är refinished finns inte på min karta. Inte nu för tiden iaf. Den som bara måste ha en sån bas kommer förmodligen att köpa en sådan oavsett prislappen. Helt okej för mej.Bootzy skrev:Hahaha...! Du har humor du, Doggey.DoggyD skrev:Fy fan vad skönt att inte längre befinna sig i Pre-CBS träsket.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
- TDHP
- Forumvärd
Man KAN låta bli att hosta upp sådär 200-250 lök för en fräsch Chevy Bel Air -57 också, dom kostade ju inte i närheten av såna summor beggade på 60-talet... Fast det finns en och annan entusiast som gör det ändå!
Vad nu det har med gamla basar att göra.

Vad nu det har med gamla basar att göra.

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
Precis som en Cheva 57:a inte är någon match mot en modern Mercedes E200 eller BMW 520.....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
- bootsy
- Medlem+++
Kul att höra! Ja, den är ett bra ex, verkligen. Dessutom är den snygg som Siv. Antiquity-mickar lär ju göra susen på den basen.Bootzy skrev:
Och du, Jazzen jag köpte för ett tag sedan som varit i din ägo ifrån början... Den är en höjdare! kanonbra ex! Den lät kanon redan ifrån början, men jag provar ett set med SD Antiquity II- mickar på den nu och den tog ett kliv till tycker jag. Plekad är den också.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Bassmaniac
- Medlem+
Var förbi Halkan idag. 62:an var såld. Någon här som knep den? Det var Stevie som stod i butiken. Han hade inte själv sett basen, men han visste att det var en refin och misstänkte att det var nog ganska mycket gjort med den i och med det låga priset. Han sa också att han tidigare i veckan sålt en original 63:a privat. Han fick visst 56 000:- för den.
Däremot hade de en väldigt fin LPB Precision Special från -81, inne. Tung, men inte alltför tung och helt i originalskick och som sagt, i ett VÄLDIGT fint skick. 9800:- begärde de, vilket jag tycker är ett bra pris på en sån fin bas. Blev faktiskt lite sugen..
EDIT:

Anders
Däremot hade de en väldigt fin LPB Precision Special från -81, inne. Tung, men inte alltför tung och helt i originalskick och som sagt, i ett VÄLDIGT fint skick. 9800:- begärde de, vilket jag tycker är ett bra pris på en sån fin bas. Blev faktiskt lite sugen..

EDIT:

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo
http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo
http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag var också på Halkans idag. Hade varit kul att prova 62:an, men den var som sagt såld. Däremot provade jag jazzbasen från '70 och blev ganska kär... Omlackad, bytt greppbräda (den var fet, kanske dubbelt så tjock som en vanlig) och bytta stämmisar till Schaller. Alltså inte helt orginal, men den var skön och lät bra. Priset var 19.500:- vilket kändes lite högt med tanke på modifikationerna. Men om jag inte blir nöjd med min jazzbas som är på väg till mig nu/snart, så kanske jag försöker köpa den istället. Besökte även Jam, TipTop och 4Sound. Var inte mycket att hänga i julgranen. TipTop hade dock en Hagström SuperSwede, som var lite skoj att testa. Jam har en bas på deras hemsida som jag ville testa, men den var på service. De hade visst köpt in ca 70-80st gitarrer och basar i USA, som ska putsas upp/fixas till och säljas (dyrt.)Bassmaniac skrev:Var förbi Halkan idag. 62:an var såld. Någon här som knep den? Det var Stevie som stod i butiken. Han hade inte själv sett basen, men han visste att det var en refin och misstänkte att det var nog ganska mycket gjort med den i och med det låga priset. Han sa också att han tidigare i veckan sålt en original 63:a privat. Han fick visst 56 000:- för den.
Däremot hade de en väldigt fin LPB Precision Special från -81, inne. Tung, men inte alltför tung och helt i originalskick och som sagt, i ett VÄLDIGT fint skick. 9800:- begärde de, vilket jag tycker är ett bra pris på en sån fin bas. Blev faktiskt lite sugen..![]()
EDIT:
Anders
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Säljs en sån utan mick för 6000:- på pb just nu tror jag!Bassmaniac skrev:Var förbi Halkan idag. 62:an var såld. Någon här som knep den? Det var Stevie som stod i butiken. Han hade inte själv sett basen, men han visste att det var en refin och misstänkte att det var nog ganska mycket gjort med den i och med det låga priset. Han sa också att han tidigare i veckan sålt en original 63:a privat. Han fick visst 56 000:- för den.
Däremot hade de en väldigt fin LPB Precision Special från -81, inne. Tung, men inte alltför tung och helt i originalskick och som sagt, i ett VÄLDIGT fint skick. 9800:- begärde de, vilket jag tycker är ett bra pris på en sån fin bas. Blev faktiskt lite sugen..![]()
EDIT:
Anders
- blackparkas
- Medlem++++
Haha!
Vilket sammanträffande!
Jag och Sunken var också in hos Halkan idag.
Brydde mig inte om att fråga om den Precision Specialen iom att Halkan inte brukar vara direkt billig på prylarna...
Men 9800 var väl helt ok!
Vilket sammanträffande!
Jag och Sunken var också in hos Halkan idag.
Brydde mig inte om att fråga om den Precision Specialen iom att Halkan inte brukar vara direkt billig på prylarna...
Men 9800 var väl helt ok!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215