Chukka skrev:"Kom med bud" kommer förmodligen leda till att folk bjuder en femhundring och en kaffe, en prisidé är alltid bra :'D Snygg bas för övrigt må jag säga.
Jo jag är lite rädd för det, men jag vet inte säkert vad den kan vara värd,
men runt 1500 kr tänker jag mig för den.
Den som köpte basen kan känna sig nöjd, det är himla trevliga basar det där. Jag har ju själv en rosa som jag har besudlat med extra mickar. Ibland får jag får jag för mig att jag sklulle vilja ha en till, i sonic blue, i originalskick. Baqra för att, liksom. Angående att du säger att din bas är byggd mellan år 2000 och 2002 så är jag rätt säker på att Musicmasterbasen slutade byggas någon gång i slutet av nittiotalet. Om du tittar på serienumret, som är stämplat på halsplattan, så börjar det rimligtvis med bokstäverna YN, vilket står för att basen är byggd i Taiwan på nittiotalet. Därefter kommer sex siffror, och den första indikerar vilket år på nittiotalet basen är byggd. Ett serienummer som exempelvis börjar med YN7 innebär att basen är byggd 1997. Eller har du ett helt annat slags serienummer på din bas?
Ja, jag sålde ju en så jag var tvungen att köpa en ny
Nej men den är ju så läcker och jag är lite sugen på att testa short scale, så jag tänkte att det var lika bra att slå till, när det för en gångs skull fanns lite pengar på basprylskontot också =)
Nej men den är ju så läcker och jag är lite sugen på att testa short scale, så jag tänkte att det var lika bra att slå till, när det för en gångs skull fanns lite pengar på basprylskontot också =)
Vilken sålde du?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
Vilken sålde du?
Jag gissar på Classic Viben. Den låg uppe för försäljning men försvann plötsligt.
BAJS!
Du måste höra av dig när du ska sälja den där rackarn....
Har velat haft en sedan jag tesade Gurras!!
Så fantastiskt ball bas!
Johan86 skrev:Det är en 96a såg jag nu på serienumret.
Det är min också, om man får tro serienumret. Vilket är lite spännande med tanke på att Musicmasterbasen officiellt lanserades sommaren 1997. Antingen är det väl så att våra basar tillverkades sent under 1996, eller att de är från -97 men har fått halsplattor som "blev över" från -96. Även denna Musicmastern har ett serienummer som indikerar 1996: http://seanm.ca/bass/musicmaster.html