Tänkte bygga ett pedalbord som julprojekt. Vill tacka motorman som gav mig en spark i baken och lite inspiration (se sida 40 i "Pedalbord någon!!!!!! POST DOM HÄR!!": http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... &start=975)
Ni får stå ut med mobilkameran...
1. Väska inköpt på Myrorna för 75kr.

2. Tog bort facket med en nageltång och lite våld, eftersom jag inte hade någon sprättare.

Så här såg det ut sedan.

3. Det satt en... ja, vad heter det? En metallgrunka som sammansatte väskans botten och lock. Den behövdes tas bort. Använde mig av en platt skruvmejsel och lite våld för att ta bort nitarna. Kanske inte den bästa metoden, men det gick till sist.

4. Klippte isär botten och locket, så att det blev två delar. En sax och är bra att ha till hands ibland.

5. Var tvungen att ta bort gångjärnen också. Återigen med... mina metoder.

6. Åkte till K-Rauta och hittade en bra planka i "överblivet"-containern, som sågades till. Sedan limmade jag den i locket med kontaktlim.

Skruvade fast den...

Och lät den stå över natten.

7. Lådan var lite skruttig, så jag limmade, spikade och silvertejpade kanterna så den blev stabilare.

8. Sedan var det dags för karborrebanden. Kanske behöver sätta dit någon till rad för att det ska bli så bra som möjligt. Nu sitter banden bara självhäftande (höll på att skriva självhästande, haha). Kanske nitar dit dom senare med nitpistol.

9. Nästan färdigt!

Det som återstår är:
1. Skaffa strömförsörjning. Har kikat på Cioks Big John, som vore perfekt. 7x9V och får plats högst upp till höger på bordet. Men smakar det så kostar det... 940kr, och sedan kablage till det.
2. Montera lås. Alternativt gångjärn med sprinterfunktion, som motorman gjort. Eller det kanske enklaste, en rem (sådan man har runt resväskor).
EDIT: Ändrade rubriken från "Pedalbordsbygge" till "Pedalbord/case byggtråd"