Jag har en P-bashals. Det ligger uppe en tråd om hur jag på bästa sätt ska få bort waxet från den, den är nämligen waxad.
Sedan tänkte jag pimpa den lite. Jag har en vattendekal som jag tänkte sätta på. Men jag vill gärna att det ska se lite gammalt och slitet ut också. Jag funderar på att ta någon form av båtlack, blanda i lite gul karamellfärg och stryka på det för att få en lite sliten och gulnad look. Tror ni det skulle bli bra, eller finns det andra sätt? När jag har fått bort waxet och slipat så kommer nog träet se ganska ljust ut. Självklart ska jag göra lite dings och brännmärken efter cigg också.
Så hur skulle ni gjort för att få en ny hals att se gammal ut?
Snygga till en hals
- Punkster
- Medlem+++
Snygga till en hals
/Linus
- Liten
- Hedersmedlem
Re: Snygga till en hals
Slipa bort vax/lack och sedan spela på den utav bara h-vete!Punkster skrev:Jag har en P-bashals. Det ligger uppe en tråd om hur jag på bästa sätt ska få bort waxet från den, den är nämligen waxad.
Sedan tänkte jag pimpa den lite. Jag har en vattendekal som jag tänkte sätta på. Men jag vill gärna att det ska se lite gammalt och slitet ut också. Jag funderar på att ta någon form av båtlack, blanda i lite gul karamellfärg och stryka på det för att få en lite sliten och gulnad look. Tror ni det skulle bli bra, eller finns det andra sätt? När jag har fått bort waxet och slipat så kommer nog träet se ganska ljust ut. Självklart ska jag göra lite dings och brännmärken efter cigg också.
Så hur skulle ni gjort för att få en ny hals att se gammal ut?