Liten skrev:Pratar vi 900 färdig? Eller 900 för byggsatsen?
Läs Liten läs...
Den finns inte som byggsats (än så länge i alla fall) så det är 900.- färdigkopplad och klar! Sedan är det då möjligen frakten på 50.- som tillkommer.
Jag fick just mail av Albin och jag kommer ha några ex med till Glanshammar och dem blir det först till kvarn på om de inte är förbeställda.
Läs Liten läs...
Den finns inte som byggsats (än så länge i alla fall) så det är 900.- färdigkopplad och klar! Sedan är det då möjligen frakten på 50.- som tillkommer.
Jag fick just mail av Albin och jag kommer ha några ex med till Glanshammar och dem blir det först till kvarn på om de inte är förbeställda.
Duktig pojke!
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
jockeseil skrev:
Jävlar vad fint, har suktat efter en wooly mammoth ända sen videon till zvex demo av pedalen postades.
Går den bara att beställa fram till glanshammar, eller är det möjligt att beställa närmare den 25e? (fattig student...)
Inga problem, det är bara att beställa när ekonomin tillåter.
Alltså går det att beställa senare.
Läs Liten läs...
Ett litet klargörande också, det blir standardmodell med den större lådan och batteridrift. Vill man ha den andra mindre lådan måste man aktivt välja detta.
Är den då lika stor som PB-disten?
Kan man även köra den på adapter eller är det BARA batteridrift?
Går det att preliminärboka ett ex?
Läs Liten läs...
Ett litet klargörande också, det blir standardmodell med den större lådan och batteridrift. Vill man ha den andra mindre lådan måste man aktivt välja detta.
Är den då lika stor som PB-disten?
Kan man även köra den på adapter eller är det BARA batteridrift?
Går det att preliminärboka ett ex?
Den lilla jag har funkar bara med adapter men de ex jag kommer ha med blir troligen den större boxen som även går på batteri. Nu har jag inte exakt koll på hur stor PB-disten var men spontant borde den vara större.
Visst kan du få prelboka ett ex. Ska jag döpa den till Svarta Sara då eller!?
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
groovyjr skrev:
Den lilla jag har funkar bara med adapter men de ex jag kommer ha med blir troligen den större boxen som även går på batteri. Nu har jag inte exakt koll på hur stor PB-disten var men spontant borde den vara större.
Visst kan du få prelboka ett ex. Ska jag döpa den till Svarta Sara då eller!?
anli skrev:Ljudprov!
Du har alltså testat en original woolly?
Och du upplever den hyfsat lika.
Det kommer ljudprov men det blir inte från efter Glanshammar då jag inte riktigt har tid att spela in just nu. Sitter med ett examens jobb som ska in också.
I vilket fall så är det en Clone, dvs en kopia av originalet. Möjligen så skiljer en krets men den ska vara snarlik originalet i vilket fall så ja, den låter väldigt likt det man hört på youtube m.m. Har inte A/B testat mot en äkta dock och minns faktiskt inte om jag testat en äkta just nu. Tror du hade gillat den!
groovyjr skrev:Går det att köpa den?
Det gör det, den beställs enbart via mig enligt överenskommelse med Albin. Antingen direkt på PB-träffen i Glanshammar eller via pm.
Nyfiken fråga, varför kan/får man bara köpa den via dig?
groovyjr skrev:Går det att köpa den?
Det gör det, den beställs enbart via mig enligt överenskommelse med Albin. Antingen direkt på PB-träffen i Glanshammar eller via pm.
Nyfiken fråga, varför kan/får man bara köpa den via dig?
Främst för att det inte är vad han gör i vanliga fall. Har tidigare pratat med honom om detta (när PB-disten var under prod) och då var han inte så villig att bygga den. Men när vi gjort min och jag förklarade att visst intresse fanns för fler så föreslogs det att jag skulle sköta beställningarna så det inte tog upp tid från övriga verksamheten. Och visst jag tjänar väl någon krona också, stör det dig eller!?
Kan meddela efter att jag kollat runt en hel del så jag skäms inte ett dugg över att jag tjänar lite på administrationen (bussiness brukar fungera så), då detta är den billigaste clonen på en Woolly Mammoth för tillfället. Dessutom är jag ganska övertygad att flesta är byggda efter samma kopplingschema.
Var inte så stingslig, jag var bara nyfiken. Då Moody la upp PB-pedalen hos sig så undrade vad som gjorde att inte den här skulle säljas på samma sätt.
cub skrev:Var inte så stingslig, jag var bara nyfiken. Då Moody la upp PB-pedalen hos sig så undrade vad som gjorde att inte den här skulle säljas på samma sätt.
Sorry om jag var rak i förra inlägget men tänkte mest att det var lika bra att klargöra det om fler undrade.
I vilket fall som så är främsta anledningen till att den bara finns genom mig just nu i alla fall är som sagt att i normala fall byggs det inte cloner där. Därav kommer den inte heller komma ut på någon hemsida vad jag förstått.
Anledningen till att den finns här överhuvudtaget är att jag la fram det som ett förslag då jag vet att det finns några stycken här inne som varit intresserade och tänkte att en bra clone till en bra peng är väl vad alla vill ha. Därav blir det en tillfällig grej ett tag sedan lär den troligen försvinna igen.
Skillnaden med PB-disten är att den är byggd efter beställning från forumets medlemmar och inte en kopia på en annan pedal.
Jodå, det testades rätt friskt. Det är ju lite svårt att avgöra vad det är som låter i Glanshammar, det mullrar i vartenda hörn, men den där lilla lådan var det ingen tvekan om! Subtil är inte ett ord som kan användas för att beskriva den...
"If you reach perfection your standards are too low."
El Granden och Den här Mammut-klonen känns som två helt olika pedaler och det var rätt svårt att få dem att låta likadant.
Swollen Picklen känns som en blandning av de två, men ändå en helt annan padda den också.