Nu har jag äntligen delar att börja konvertera min yamma till VVT, men mina nya potknobs fäster dåligt. de går att trycka dit allrajt, men de sitter inte i närheten så hårt som yamahas orginal, trots att potarnas skaft är precis likadana. finns det något bra lim eller nåt man ska använda för att få det att fästa, men samtidigt gå att ta bort?
funderar på såntdär lättflytande lim som man limmar ihop hud med, det går ju att ta loss bara man bänder på, för det smälter eller tränger inte in i saker och ting...
Det är nog stor risk att du knäcker dom då. Om dom inte är lösa förstås så att du kan doppa ner axeln i kokande vatten och mjuka upp den lite innan du spänner isär den...
Keep on rocking motherfuckers...
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
BBQV skrev:Lite modellera kan vara till stor hjälp.
Eller gängtape!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gitarristen hade samma problem, då värmde jag lite lödtenn och fäste på själva skruven, och sedan så tryckte ja på knobben, den har aldrig varit ett problem sen dess