Bara jag som tycker han är kass som "testare"?

Prata om effekter och pedaler
Robanjo
Medlem+

Bara jag som tycker han är kass som "testare"?

Inlägg av Robanjo »

Seriöst...Fattar inte hur denna "recensent" kan vara så "stor" som han ändå är.
Bara jag som tycker han spelar bas som en 5 åring med adhd? Han får väl ändå typ pedaler skickade till sig för att göra recentioner? både själva testet och spelandet är ju riktigt riktigt dåligt.

ELLER?

Kolla från 1.20 ungefär.

http://www.youtube.com/user/bassfuzzcom ... P6JBXtnldY
Senast redigerad av Robanjo den lör 10 jul 2010, 19:37, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Av just denna anledning så är det nog bäst att ta många av tipsen och råden man får här på Pratabas med en grävskopa salt. Risken att det är en sådan där som han i videon som sitter och talar om hur man minsann måste göra och hur det minsann funkar i branschen är väl ganska överhängande.
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+

Inlägg av MartinB »

tja, inte om man kollar i den här tråden först :lol:

men förståsigpåare finns det väl, därför är väl sånt som glanshammar bra så man får ett hum om hur vettiga folk egentligen (inte) är....

(säger jag som inte var där...)
/Martin
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Pedaltester via webben är hopplösa. Det är så många faktorer som påverkar: Ljudupptagning, basisten, tekniken, strängarna, basen, rör/transistor, ljudnivå, mix, musikstil mm.
Man måste fan testa och ratta själv helt enkelt.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Johannes skrev:Av just denna anledning så är det nog bäst att ta många av tipsen och råden man får här på Pratabas med en grävskopa salt. Risken att det är en sådan där som han i videon som sitter och talar om hur man minsann måste göra och hur det minsann funkar i branschen är väl ganska överhängande.
Amen.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Själv säger jag uteslutande sanningar.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+

Inlägg av MartinB »

TDHP skrev:Själv säger jag uteslutande sanningar.
men nu ljuger jag iaf.
/Martin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Innan man har testat något så ska man väl inte anta något oavsett varifrån man får info, knappast något specifikt för PB t.ex.
Känns onödigt att förringa drygt 3500 personers samlade erfarenheter för att det finns ett flertal som kanske inte har koll, är överygad om att det finns ett helt gäng här på PB vars åsikter/omdömen om saker går att lita på.

Sedan kan jag tycka att en persons föråga/oförmåga att t.ex. spela bas inte spelar någon större roll när det gäller hur t.ex. en fuzz låter.
Visst, han lirade crappy men han förmedlade ju någorlunda hur pedalen låter och vad rattarna gör.
Good enough for me.
Har sett ett otal videos på utube där personen varit skit-skillad, men prylarna som jag personligen vet låter bra har de lyckats fått att låta piss....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jag skrev ett långt inlägg om hur modet har svängt på på PB och så beroende på i vilken era får man säkert olika svar och tips. Men men jag gillar inte långa inlägg så jag raderade det :-D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

anli skrev:Jag skrev ett långt inlägg om hur modet har svängt på på PB och så beroende på i vilken era får man säkert olika svar och tips. Men men jag gillar inte långa inlägg så jag raderade det :-D
Är det för att det blivit modernt med korta inlägg eller? Vindflöjel!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

bootsy skrev:
anli skrev:Jag skrev ett långt inlägg om hur modet har svängt på på PB och så beroende på i vilken era får man säkert olika svar och tips. Men men jag gillar inte långa inlägg så jag raderade det :-D
Det är som en Chaneldräkt eller en välblandad Martini, alltid modernt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

bootsy skrev:
Jag gillade inte bearnaisesås men jag var tvungen att ändra mig när jag började spela covers. Nu har jag slutat spela covers men jag gillar fortfarande bearnaisesås.

Sensmoralen? Spela inte covers, covers är skitlöjligt.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:
bootsy skrev:
Jag gillade inte bearnaisesås men jag var tvungen att ändra mig när jag började spela covers. Nu har jag slutat spela covers men jag gillar fortfarande bearnaisesås.

Tackar tackar! :D
TDHP
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Johannes skrev:
bootsy skrev:

Det är skillnad på bea och bea.
Gäst

Inlägg av Gäst »

To bea or not to bea...
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:
Johannes skrev:
bootsy skrev:

Tackar tackar! :D
Det är skillnad på covers och covers.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Testaren i trådtiteln är inte sämre än nån annan av de snubbar som rattar på pedaler och det kommer ljud ut ur mina laptophögtalare. Tror inte det blir så jävla bra egentligen.
Det riktiga testet är ju att pedalen används där det är tänkt. Inte framför en dator. Utan lajv, eller i studio, i en ljudmix.
Nu är det risk för lång inlägg. Jag slutar.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Kavvers = pulverbea.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anli skrev:
bootsy skrev:
Det är som en Chaneldräkt eller en välblandad Martini, alltid modernt.
Är man aldrig riktigt inne så är man aldrig riktigt ute var det nån artist som sa.
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Johannes skrev:Jag gillade inte bearnaisesås men jag var tvungen att ändra mig när jag började spela covers. Nu har jag slutat spela covers men jag gillar fortfarande bearnaisesås.
Så Covers som fått stå för länge i fel temp orsakar magsjuka? Check.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sunken skrev:
Johannes skrev:Jag gillade inte bearnaisesås men jag var tvungen att ändra mig när jag började spela covers. Nu har jag slutat spela covers men jag gillar fortfarande bearnaisesås.
Så Covers som fått stå för länge i fel temp orsakar magsjuka? Check.
Korrekt.
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Johannes skrev:To bea or not to bea...
To cover or not to cover...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inte ofta det blir häng i Effekt-sektionen...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

bootsy skrev:Kavvers = pulverbea.
Kalles Kavvers är för övrigt ett av de mer lysande namnen på ett dylikt band jag hört!
TDHP
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Johannes skrev:Inte ofta det blir häng i Effekt-sektionen...
Nu när politik, religion och vintage vs. hightech har blivit uttjatat så är helt plötsligt effekter ett kontroversielt ämne.
Skriv svar