Zyrran skrev:Då vare nya riggen komplett!
Beggad SVT CL, 2st nya SVT410HE, grym ljudstyrka, fantastiskt härligt ljud!
I mina ögon en otroligt prisvärd investering
Har ju samma topp men får vänta lite på min nya låda.
Kan inte ha sådär stor rigg. Förstår dock att det låter grymt.
Ampeg helrör.. kan inte komma på nåt som låter bättre. Lika bra kanske.. men inte bättre.
Bootzy skrev:Snyggt! Det där kan jag tänka mig en skitbra kombination av portabilitet och tryck. Rätt inställning på Eq:n också...
Jomen visst är det så.. toppen väger dock 10kg mer än lådan....men jag ser det här som en ganska portabel liten rigg.
751:an lät riktigt bra .. men jag trivs MYCKET bättre med det här soundet. I'm home.
Funderar på att skaffa mig en ampeg micro-vr topp också att ha som komplement, 200w, 4,5kg, 3450kr
kan ju vara skönt att kunna välja "den tunge" eller "den lätte"
lowfreq skrev:Funderar på att skaffa mig en ampeg micro-vr topp också att ha som komplement, 200w, 4,5kg, 3450kr
lowfreq skrev:Funderar på att skaffa mig en ampeg micro-vr topp också att ha som komplement, 200w, 4,5kg, 3450kr
Do it! =)
Jo jag slår nog till på en sådan. Skulle helst vilja ha 210-lådan också.. men plånkan säger vänta.
Trodde faktiskt från början att Micro-riggen var en ren leksak , men har nu försått att den låter helt okej att spela på.
Najs!
Do it! =)
Jo jag slår nog till på en sådan. Skulle helst vilja ha 210-lådan också.. men plånkan säger vänta.
Trodde faktiskt från början att Micro-riggen var en ren leksak , men har nu försått att den låter helt okej att spela på.
Najs!
Den låter till och med bättre än helt okej =)
Om du köper toppen från Soundslive så får du hem den för 3000:-, dagens heta tips!
Bara ett problem nu: Denna riggen skriker efter en Ric 4001.
Tack till Straightedge79 och lowfreq för smidiga affärer och till marcbass för lån av repan.
Bara ett problem nu: Denna riggen skriker efter en Ric 4001.
Tack till Straightedge79 och lowfreq för smidiga affärer och till marcbass för lån av repan.
gbdw skrev:Tack till Straightedge79 och lowfreq för smidiga affärer och till marcbass för lån av repan.
Tack själv för det smidiga köpet. Den där riggen ser verkligen grym ut. Måste låta kanon.
Den där toppen var jag också intresserad av.. men kände att det inte ens var nån idé att fråga straightedge79 om han var intresserad av en DB751.
lowfreq skrev:Den där toppen var jag också intresserad av.. men kände att det inte ens var nån idé att fråga straightedge79 om han var intresserad av en DB751.
Hade det varit en "topp" och inte rack så hade jag åtminstone funderat en sväng!