+Bassplaya skrev:groovyjr skrev:Sommarens projekt är nu klart...
[img]pedalbord[/img]
Pedalbord någon? POST DEM HÄR!
- Liten
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
Wtf!groovyjr skrev:Sommarens projekt är nu klart...
Har länge varit sugen på något i stil med Backline Mickes, Trailer Trash, Blackbird mfl. men tycker deras priser är lite väl saftiga plus att måtten inte riktigt stämmer. Därför gjorde jag en kopia själv som passar i det stora Nilton-case jag redan hade, där jag även har plats till strängar, verktyg och kablar m.m. Nå väl, så här blev det och priset var något helt annat dessutom. Måtten är ca 43,5 x 35 cm.
Har du också en Rustybox?!
Måste bli en snart tror jag....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- mikkejohansson
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
- groovyjr
- VIP medlem
Det sa jag ju på Glanshammar...
Det finns mycket oljud på det pedalbordet om man vill och då valde jag att inte ha min ryska big muff med!
Den har jag haft ett tag efter att Mikke snackat så gott om den var jag tvungen att beställa en på vinst och förlust direkt via nätet. Kan bra säga att jag är supernöjd med den både som pedal och som linebox med coverbandet, tycker den piskar Sans-Ampen jag hade tidigare i alla avseenden.
Det är nog Peter S som har edgens gamla.
Det finns mycket oljud på det pedalbordet om man vill och då valde jag att inte ha min ryska big muff med!

Den har jag haft ett tag efter att Mikke snackat så gott om den var jag tvungen att beställa en på vinst och förlust direkt via nätet. Kan bra säga att jag är supernöjd med den både som pedal och som linebox med coverbandet, tycker den piskar Sans-Ampen jag hade tidigare i alla avseenden.
Det är nog Peter S som har edgens gamla.

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- peter_s
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- peter_s
- Medlem++
- Mike
- The Transporter
- Bassplaya
- VIP medlem
- groovyjr
- VIP medlem
Det ser väl bra ut, men varför inte envelope m.m.?Bassplaya skrev:Ja, vadå? Kom gärna med förslag. Men tänk på att jag lirar Death/Black Metal så en massa envelopes och sånt är inte att tänka på
Brian Beller snackar i senaste Bassplayer om just effekter och han kör ganska mycket metal i olika former...

Men självklart är det en smaksak, jag använder inte själv mer än octa, od, dist och fuzz i dag och då lirar jag mest rock och pop. Men det kommer nog ett återfall när det blir både det ena och det andra på bordet igen....
If it ain't got groove it ain't got soul...
- Bassplaya
- VIP medlem
Ser bra ut, nja!groovyjr skrev:Det ser väl bra ut, men varför inte envelope m.m.?Bassplaya skrev:Ja, vadå? Kom gärna med förslag. Men tänk på att jag lirar Death/Black Metal så en massa envelopes och sånt är inte att tänka på
Brian Beller snackar i senaste Bassplayer om just effekter och han kör ganska mycket metal i olika former...![]()
Men självklart är det en smaksak, jag använder inte själv mer än octa, od, dist och fuzz i dag och då lirar jag mest rock och pop. Men det kommer nog ett återfall när det blir både det ena och det andra på bordet igen....
Egentligen har jag allt jag "behöver", men gillar inte att ha för mycket plats som gapar tomt på pedalbordet, vill helst att det ska vara välfyllt utan att det blir för trångt.
Alternativet skulle ju som sagt vara ett mindre bord. Vet att jag sett nått "minibord" från Trailer Trash eller liknande här i tråden, minns dock inte vem ägaren är.
Varför inte envelope? För mig är envelope filter helt enkelt inte synonymt med tyngre metal.
Octave har jag funderat på, men i så fall octave up för att få 8-strängs effekt. EHX Micro POG ligger väl närmast till hands där. Sub octave är knappast lönt på en 4:a stämd BEAD.
- blackparkas
- Medlem++++
- Bassplaya
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Aldrig i livet! 
Du har ju en lite... nåja... lite vintagebetonad padda för od/dist, kanske en till med lite mer modernt skitljud?

Du har ju en lite... nåja... lite vintagebetonad padda för od/dist, kanske en till med lite mer modernt skitljud?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Bassplaya
- VIP medlem
- Bassplaya
- VIP medlem