Posta bilder på era Basriggar !!
- Liten
- Hedersmedlem
- TDHP
- Forumvärd
Här är ett par bilder på rätt rigg!
Ampeg SVTII Pro
Ampeg SVT1540HE
Typ samma som Billy fast 1/4 alltså!

Ampeg SVTII Pro
Ampeg SVT1540HE
Typ samma som Billy fast 1/4 alltså!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- blackparkas
- Medlem++++
- fredrikr
- Medlem+
- Kontakt:
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Högerklickar->visa bild->fortfarande rött kryss..fredrikr skrev:Högerklicka->Visa Bild
Det är en en SVT-6 Pro, hur låter den?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- fredrikr
- Medlem+
- Kontakt:
- lowfreq
- Medlem++
Hello,
Tack fredrikr. Nu har jag också lagt till en bild intill bilden som ni ser ett rött kors.
Konstigt att ni inte ser den första bilden jag la in??? Jag ser den ju direkt utan att göra något. Jag har XP och explorer 7, vad har ni? Då har ni ju inte kunnat se mina bilder som jag lagt in tidigare heller då? Jag gör på samma sätt hela tiden.
Till skillnad från många andra ampeg's så är SVT-6pro variationsrik, man kan få till ett riktigt bra slapljud om man vill det. Men jag kör fingerstyle och ganska mycket gain så ljudet gottar till sig lagom. Den har en "Tube Voltage" -ratt som är kanon, vrider man ratten max till höger så agarar den snabbare med mera attack och Bite, ratten max till vänster så blir det varmare och tjockare. Inbyggd kompressor har den också.
Jag kör toppen med 2st ampeg 1x12" lådor som jag också tycker låter riktigt bra, det blir grymt bra low och high midrange i dessa lådor.
Sa jag att allt är Made In U.S.A. ?
Mesa Big Block 750 som jag hade ett tag blev jag inte 100% nöjd med. Alltså, den lät bra, men det "rena" ljudet tycker jag var bättre i walkabouten och jag tycker det var FÖR mycket dist i overdrive:en, man kan visserligen ratta in bara "lite" O.D. men då blev volymen väldigt låg.
Tack fredrikr. Nu har jag också lagt till en bild intill bilden som ni ser ett rött kors.

Konstigt att ni inte ser den första bilden jag la in??? Jag ser den ju direkt utan att göra något. Jag har XP och explorer 7, vad har ni? Då har ni ju inte kunnat se mina bilder som jag lagt in tidigare heller då? Jag gör på samma sätt hela tiden.
Jag har haft en SVT-6 förut så jag visste vad jag köpte. Självklart låter den bra, det låter ampeg! Jag vet att jag tjatar om att mina hybrid-toppar låter rörlikt, men det är faktiskt så även denna gång. Den har 6st rör i försteget. 1000w @ 4ohm. Den har parametrisk EQ som är lättjobbad, det GÅR inte att få den att låta dåligt.fredrikr skrev:Det är en en SVT-6 Pro, hur låter den?
Till skillnad från många andra ampeg's så är SVT-6pro variationsrik, man kan få till ett riktigt bra slapljud om man vill det. Men jag kör fingerstyle och ganska mycket gain så ljudet gottar till sig lagom. Den har en "Tube Voltage" -ratt som är kanon, vrider man ratten max till höger så agarar den snabbare med mera attack och Bite, ratten max till vänster så blir det varmare och tjockare. Inbyggd kompressor har den också.
Jag kör toppen med 2st ampeg 1x12" lådor som jag också tycker låter riktigt bra, det blir grymt bra low och high midrange i dessa lådor.
Sa jag att allt är Made In U.S.A. ?

Mesa Big Block 750 som jag hade ett tag blev jag inte 100% nöjd med. Alltså, den lät bra, men det "rena" ljudet tycker jag var bättre i walkabouten och jag tycker det var FÖR mycket dist i overdrive:en, man kan visserligen ratta in bara "lite" O.D. men då blev volymen väldigt låg.
Don't mess with me, I do not want any treble!
- Liten
- Hedersmedlem
- macahan
- Medlem+++
sisådär om jag ska vara ärlig.. det är världens drag, inte tal om saken..Liten skrev: Hur funkar ampeglådan med orangetoppen?
Den låter riktigt bra ihop, även om den låter väldigt mycket ampeg och gör att det låter just ampeg..
Står jag däremot (som jag gör i replokalen) ungefär på platsen jag fotograferade ifrån så gör ampeglådans ljud att jag knappt hör skillnad på om jag spelar A eller A#.. det är väldigt lätt att höra en halvton fel.. just nu håller det på och driver mig till vansinne.. så vi ska flytta om min placering i förhållande till lådan den här helgen..
vid inspelning låter den fett som bara tusan..
det är konstigt för eq-kurvan blir väldigt annorlunda.. lådan har en tendens att bluddra bort knorret som en jazzbas normalt ger..
Det problemet är snarare åt andra hållet med fenderlådan.. DEN låter skitgött.. Men det bästa med ampeglådan är att den är stabil, pålitlig, pallar det mesta och är jäkligt lättroddad. Fender 4x12:an är ett aber i jämförelse.
edit: VBAn lät dubbelt så bra med ampeglådan... men en topp var tvungen att åka..
- macahan
- Medlem+++
- maltjik
- Medlem+
- groovyjr
- VIP medlem
- groovyjr
- VIP medlem
Jag är inte förvånad! Välkommen till klubben...lowfreq skrev:Längtan efter Ampeg blev för stor !!
![]()

Schysst rigg TDHP, den räcker ju utan tvekan!TDHP skrev:Här är ett par bilder på rätt rigg!
Ampeg SVTII Pro
Ampeg SVT1540HE
Typ samma som Billy fast 1/4 alltså!![]()

Den lådan du har, är inte det den med 410 i toppen och 115 i botten?
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- macahan
- Medlem+++
hehe. jovars..groovyjr skrev:Macahan, det är ju inga dåliga riggar du har heller!
Den där 412 lådan skulle jag lätt kunnat tänka mig
By the way, spelar inte basisten i weezer på p-basar?
Det gjorde han uteslutande förr om jag inte minns fel.

weezerbasisten spelar p-basar.. men inte hans föregångare.. basisten som spelar på green album spelar (har jag märkt i efterhand) ganska likt det sätt jag spelar dessutom...och han spelade på jazzbasar.. han hade en schysst gammal thunderbird i första island in the sun videon också..
- lowfreq
- Medlem++
Thanx! ...känns skönt att vara trogen igen! men det var kul att vänsterprassla med Mesa ett tag, skulle gärna kunna tänka mig att ha en Walkabout-topp parallellt, underbar topp verkligen.groovyjr skrev:Jag är inte förvånad! Välkommen till klubben...lowfreq skrev:Längtan efter Ampeg blev för stor !!
![]()
Don't mess with me, I do not want any treble!
- TDHP
- Forumvärd
Jo, det stämmer. SVT1540HE.groovyjr skrev:Jag är inte förvånad! Välkommen till klubben...lowfreq skrev:Längtan efter Ampeg blev för stor !!
![]()
![]()
Schysst rigg TDHP, den räcker ju utan tvekan!TDHP skrev:Här är ett par bilder på rätt rigg!
Ampeg SVTII Pro
Ampeg SVT1540HE
Typ samma som Billy fast 1/4 alltså!![]()
![]()
Den lådan du har, är inte det den med 410 i toppen och 115 i botten?
Av nån anledning så tillverkas den inte längre, tycker det är den ultimata lådan!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP