Skivomslagsleken 2
- Valle
- VIP medlem
- Nyasu
- Medlem+
- Kontakt:
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Nyasu
- Medlem+
- Kontakt:
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Valle
- VIP medlem
Jag antar att det är ett P och tre prickar som bildar en triangel samt ett cirkelmönster på omslaget.TDHP skrev:Lite ledtrådar som beskriver själva omslaget vore ju bra.
Det är ju inte bandet i sig vi söker!
Jag går då bet, har gått igenom varenda band på P som släppt album i år. Är det nån independenthistoria vi letar efter?
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Sir Realistic
- Medlem+
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Sir Realistic
- Medlem+
- Sir Realistic
- Medlem+
Plattan kom ut 1973.Sir Realistic skrev:Svart/vitt foto. Fem män med bar överkropp med ryggarna mot kameran.
Del av bandnamnet, tillika plattans namn, i grå/vitt (lite gotisk stil på fonten) centrerat högst upp - ett ord.
Bilden domineras av de fem nakna ryggarna och hårsvall.
De håller sina armar om varandras ryggar.
Senast redigerad av Sir Realistic den ons 08 dec 2010, 16:54, redigerad totalt 1 gånger.
"Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."
- Sir Realistic
- Medlem+
Inte så mycket mer att säga om själva omslaget. Lite annat om bandet;Sir Realistic skrev:Plattan kom ut 1973.Sir Realistic skrev:Svart/vitt foto. Fem män med bar överkropp med ryggarna mot kameran.
Del av bandnamnet, tillika plattans namn, i grå/vitt (lite gotisk stil på fonten) centrerat högst upp - ett ord.
Bandet är från USA.
Bandnamnet kan lätt ge sken av att det handlar om kristen rock men det är inte så. Ett "T" i del av bandnamnet/albumets titel är förvisso utbytt mot ett kors men det är bara på denna 1:a plattan (av 5) som de skrivit namnet så.
Vissa källor gör gällande att deras bandnamn redan då var bara ett ord men andra källor menar att de hette ????? BAND. Jag vill minnas att det bara var ett ord i bandnamnet när jag först hörde talas om den här skivan och köpte den. På senare plattor lade de till BAND i namnet.
Bandet gjorde inte något stort väsen av sig under sin aktiva period men en cover av en av deras låtar blev en "Top 20 - hit" 1978 (EDIT; Kan ha varit 1979, lite olika uppgifter där...) med en trummis/sångare som lirat/lirar med en av de riktigt stora i pop- och rocksvängen.
- Sir Realistic
- Medlem+
Här fick ni nå't att bita i va'?Sir Realistic skrev:Inte så mycket mer att säga om själva omslaget. Lite annat om bandet;Sir Realistic skrev:Plattan kom ut 1973.Sir Realistic skrev:Svart/vitt foto. Fem män med bar överkropp med ryggarna mot kameran.
Bandet är från USA.
Bandnamnet kan lätt ge sken av att det handlar om kristen rock men det är inte så. Ett "T" i del av bandnamnet/albumets titel är förvisso utbytt mot ett kors men det är bara på denna 1:a plattan (av 5) som de skrivit namnet så.
Vissa källor gör gällande att deras bandnamn redan då var bara ett ord men andra källor menar att de hette ????? BAND. Jag vill minnas att det bara var ett ord i bandnamnet när jag först hörde talas om den här skivan och köpte den. På senare plattor lade de till BAND i namnet.
Bandet gjorde inte något stort väsen av sig under sin aktiva period men en cover av en av deras låtar blev en "Top 20 - hit" 1978 (EDIT; Kan ha varit 1979, lite olika uppgifter där...) med en trummis/sångare som lirat/lirar med en av de riktigt stora i pop- och rocksvängen.
Med de här ledtrådarna kan man Googla sig fram till svaret;
Plattan finns bara på vinyl, har aldrig återutgetts på CD.
Del av namnet (eller snarare de sista låtarna sitter ihop liksom) på den sista låten på LP'n är - "The last song"

- Sir Realistic
- Medlem+
- TDHP
- Forumvärd
Jag har nånstans i bakhuvudet att jag har haft Faith på nåt kassettband i begynnelsen! Fick använda Google-skills till detta dock!
Klurar på ett nytt!

Klurar på ett nytt!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP