GarageBand på iPad

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

GarageBand på iPad

Inlägg av inber »

Roade mig med att titta igenom Steve Jobs presentation av iPad 2 och hittade några intressanta grejor.

Apple kommer att släppa GarageBand (dvs "Logic light" för icke-proffs) till iPad för 5 USD, dvs en knapp femtiolapp. Fritt ur minnet blir releasedatumet detsamma som när iPad 2 släpps i Sverige, dvs i slutet av mars (26/3 tror jag det var). Jag fick inte intrycket att den var begränsad till iPad 2, så sannolikheten är god att programmet även går att köra på original-iPaden.

Det här innebär att det kommer en seriös app för att skapa musik på en liten, tunn surfplatta som väger 3/4 kg. Inte illa. :tummenupp:
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Det är bekräftat att Garageband kommer fungera med iPad (den första) samt iPhone 3GS och 4.
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

fränt
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

Det coola är att det ingår en massa jox som behövs för att skapa låtar. Jag har redan i stort sett alla musik-appar till iPad som existerar, men inga passar mig speciellt bra.

Det finns appar för att göra blip-plop-musik med synttrummor (typ Re-Birth), men så fort man vill ha något som liknar vanliga akustiska trummor så är utbudet begränsat.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Svensson skrev:fränt
+1
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

peter_s skrev:
Svensson skrev:fränt
+1
+1
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Re: GarageBand på iPad

Inlägg av mrbaloo »

inber skrev:Roade mig med att titta igenom Steve Jobs presentation av iPad 2 och hittade några intressanta grejor.

Apple kommer att släppa GarageBand (dvs "Logic light" för icke-proffs) till iPad för 5 USD, dvs en knapp femtiolapp. Fritt ur minnet blir releasedatumet detsamma som när iPad 2 släpps i Sverige, dvs i slutet av mars (26/3 tror jag det var). Jag fick inte intrycket att den var begränsad till iPad 2, så sannolikheten är god att programmet även går att köra på original-iPaden.

Det här innebär att det kommer en seriös app för att skapa musik på en liten, tunn surfplatta som väger 3/4 kg. Inte illa. :tummenupp:
Japp, har sett GB på kollegans IPad 1:a men med nya OS:et. Mycket koolt och användbart tillsammans med IRig-aktig-telepluggsingång...

/MrBaloo
Skriv svar