Kulle vara kul att bygga kanske. just nu har jag väldigt många olika projekt som vill byggas. men närmast hjärtat just nu är nog en Fulltone BD. får se om jag kan få lite bilder på en sådan krets.
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
raydee skrev:Jag har ju en liggandes från min powerpopgitarrist-tid...måste kanske införliva den i mitt basbord.
En fx10? Sätt den först i kedjan, ställ in volymen för ungefär samma som avslagen och ratta lite försiktigt på tonkontrollen - och hör ditt ljud, fast bättre
Eller sälj den till mig - man kan aldrig ha för många (jag har två...).
Samuel V skrev:Dum fråga kanske, men är det lagligt?
Så länge du inte påstår att det ÄR en DOD så får man väl löda ihop elektronikkomponenter i vilken ordning man vill.
Edit: Huruvida det är lagligt att sprida schemat vet jag inte. Beror väl på hur dom skyddat det, men jag har svårt att tro att det skulle vara olagligt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Så länge du inte påstår att det ÄR en DOD så får man väl löda ihop elektronikkomponenter i vilken ordning man vill.
Jag menar kretsschemat. Har de släppt det fritt? Jag är mycket väl medveten om vad gäller juridiskt.
Som sagt.
Men är det där en kopia av originalschemat?
Vem som helst kan ju som sagt rita ett schema.
Det går ju inte att göra något unikt egentligen, designen sitter ju i höljet.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Jag menar kretsschemat. Har de släppt det fritt? Jag är mycket väl medveten om vad gäller juridiskt.
Som sagt.
Men är det där en kopia av originalschemat?
Vem som helst kan ju som sagt rita ett schema.
Det går ju inte att göra något unikt egentligen, designen sitter ju i höljet.
Schemat låg med i originalkartongen, invikt i manualen.
Stod ingenstans att det inte fick spridas, jag gissar att de bara var vänliga nog att ge en eventuell serviceteknikern en chans att lyckas...