Går det att fixa? [Warwick content]
-
- Medlem
Går det att fixa? [Warwick content]
Input-jacket på min Warwick är VÄLDIGT kinkig när det gäller vilka kontakter som kan användas (tydligen ett välkänt problem).
Går det att fixa eller är det bara till att byta jacket?
/T
Går det att fixa eller är det bara till att byta jacket?
/T
- blackparkas
- Medlem++++
Vad är det som är problemet då måntro?
De problem jag haft med mitt är:
1. Det blev slitet invändigt så att kablarna "halkade ur"
Lösning: Byta inputjack. Tog mig en kvart tror jag och jacket kostade knappt en hundring vill jag minnas, nemas problemas nu!
2. Själva kontaktens hölje var för tjockt så det inte funkade med det nedsänkta jacket i min Fortress.
Lösning: Bytte kabel
Lösning: Byta inputjack. Tog mig en kvart tror jag och jacket kostade knappt en hundring vill jag minnas, nemas problemas nu!
2. Själva kontaktens hölje var för tjockt så det inte funkade med det nedsänkta jacket i min Fortress.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem
Problembeskrivning: Kabeln (jag har testat många olika som funkar i alla andra instrument jag har) sitter fast som den ska. När jag skjuter in pluggen hela vägen fungerar det inte alls. När jag drar ut den några millimeter fungerar det men då blir det å andra sidan väldigt osäkert eftersom den då sitter löst. Flyttar den på sig slutar det låta, d v s oanvändbart i de flesta situationer.blackparkas skrev:Vad är det som är problemet då måntro?
- Hagström
- Medlem++
-
- Medlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- blackparkas
- Medlem++++
Hellish skrev:Hade det problemet en gång, hittade en jättesmal skruvmejsel och böjde till stiften inne i jacket en aning - problemet löst.
Ja det funkar kanske också, det tänkte jag faktiskt inte på

Dock så var det så billigt och så enkelt att byta ut skiten så jag körde på den metoden, är rätt övertygad om att det räcker med att byta ut jacket, alt. som Hellish säger "justera" stiften något...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215