...på Thomann men den funkade inte till min bas och stärkare däremot funkade den fint i vår gitarrists grejer men han tyckte att han hade kablar så det räckte.
Kanske någon som vill testa. Bättre att någon får nytta av den än att den hivas. Bra kabel med Neutrik-bananer.
Pris: 50 spänn
Senast redigerad av jisac den tis 25 okt 2011, 20:42, redigerad totalt 1 gånger.
LarsGBG - Den var helt död i min rigg men som sagt funkade den utan problem hos gitarristen. Den enda skillnades jag kan se på mina vanliga kontakter och den här är att den yttersta delen (ollonet - om man får uttrycka sig så grovt) är lite kortare.
200071 - Jag sökte nog på gitarrsladd när jag köpte den...dumma mig!
mikkejohansson skrev:Fast att den ger för lite bas kan nog hända - då är den dålig kvalitet eller trasig
Trasig/glapp, visst, men exakt vilken brist i kvalitet skulle ge hörbart frekvenstapp menar du? Vi pratar om en bit flerkardelig koppartråd lödd mot en metallbit i varje ände.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
mikkejohansson skrev:Fast att den ger för lite bas kan nog hända - då är den dålig kvalitet eller trasig
Trasig/glapp, visst, men exakt vilken brist i kvalitet skulle ge hörbart frekvenstapp menar du? Vi pratar om en bit flerkardelig koppartråd lödd mot en metallbit i varje ände.
En sladd med alldeles för hög kapacitans/motstånd (nu blev jag osäker på terminologin) kan tydligen upplevas som basfattig. Har jag LÄST ska jag säga.
En sladd med alldeles för hög kapacitans/motstånd (nu blev jag osäker på terminologin) kan tydligen upplevas som basfattig. Har jag LÄST ska jag säga.
Jo visst, men har man vettigt mätbart motstånd i en kopparkabel med iaf 0,75 area på mindre än 10 meter så ÄR det troligen nåt fel på den...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP