Du är dum i huvet.blackparkas skrev:Inte lagrad!
Dem tappar smak efter ett tag när den är i flaskan för länge!

Efter ett års lagring är de perfekta. Smakar mer och är inte lika söta.
Hellish skrev:Du är dum i huvet.blackparkas skrev:Inte lagrad!
Dem tappar smak efter ett tag när den är i flaskan för länge!![]()
blackparkas skrev:Hellish skrev:Du är dum i huvet.blackparkas skrev:Inte lagrad!
Dem tappar smak efter ett tag när den är i flaskan för länge!![]()
Hehe.
Tänkte lägga till "Tycker jag"
I like `em fresh.
Har haft lagrade i upp till ett år förut men de smakar inte lika gott helt enkelt.
JAG TYCKER de tappar smak.
Äh, du dricker bara Eldorados egna. Ljug inte, jag ser rakt upp i dig.blackparkas skrev:Vi pratar ju Zeunerts här.
Eller ja, det tror jag i alla fall?!
Det är vad JAG pratar om i alla fall...
Lagrade ett år förut, smakade nästan inget.
Lagrar alltid så jag har några att dricka under sommaren.
Då funkar det, det smakar också aningens mindre än när den är fräsh, men det funkar.
Tycker jag.
Nej.Hellish skrev:Visst, men om själva bryggmästaren på Zeunerts talar om för mig att han själv brukar låta musten stå i flaskan ett år innan han öppnar den för bästa smak så testar jag ju, och jodå, han har helt rätt.Samuel V skrev:Sen är det skillnad på att lagra på fat och att lagra efter tappning i flaskan...
Då måste dom väl byta kork också? Dom är väl i regel gula på påskmust?Geddan skrev:Drack en Apotekarns på pet idag till Statoilskorven.
Jag var tvungen att kolla etiketten, för det var förvånansvär mycket smak på den.
Kollade bäst-före-datumet: 120430.
Mn miistanke är att det är påskmust från i våras som etiketterats om?!
Smygbas skrev:Jag tycker faktiskt Eldorados julmust är riktigt bra iår. Dock såklart inte i klass med de finare musterna, typ Zeunerts. Dock kostade den 5 kronor exl. pant för 1,5 liter, medans Zeunerts här kostar 10-15 spänn för en halvliter.
Var den inte 750 ml?blackparkas skrev:Smygbas skrev:Jag tycker faktiskt Eldorados julmust är riktigt bra iår. Dock såklart inte i klass med de finare musterna, typ Zeunerts. Dock kostade den 5 kronor exl. pant för 1,5 liter, medans Zeunerts här kostar 10-15 spänn för en halvliter.
Ääääh... Priset spelar ingen roll!!!
Ni handlar ju 0,5 liter öl många gånger de pengarna när ni är på krogen!
Det är skillnad på must och must.
Apotekarnes och annan svenssonmust duger gott till maten, gillar egentligen de flesta mustarna, men Zeunerts utmärker sig rejält, och specialmusten som sagt.
Nygårdas Bourbon-must var faktiskt god, 25 spänn för 0,7 liter är väl kanske i dyraste laget dock.
0,7 är väl nästan samma som 0,75, eller?Samuel V skrev:Var den inte 750 ml?blackparkas skrev:Smygbas skrev:Jag tycker faktiskt Eldorados julmust är riktigt bra iår. Dock såklart inte i klass med de finare musterna, typ Zeunerts. Dock kostade den 5 kronor exl. pant för 1,5 liter, medans Zeunerts här kostar 10-15 spänn för en halvliter.
Apotekarnes och annan svenssonmust duger gott till maten, gillar egentligen de flesta mustarna, men Zeunerts utmärker sig rejält, och specialmusten som sagt.
Nygårdas Bourbon-must var faktiskt god, 25 spänn för 0,7 liter är väl kanske i dyraste laget dock.
Tsk tsk tsk, det är ju en hel halv deciliter som skiljer!blackparkas skrev:0,7 är väl nästan samma som 0,75, eller?Samuel V skrev:Var den inte 750 ml?blackparkas skrev:Smygbas skrev:Jag tycker faktiskt Eldorados julmust är riktigt bra iår. Dock såklart inte i klass med de finare musterna, typ Zeunerts. Dock kostade den 5 kronor exl. pant för 1,5 liter, medans Zeunerts här kostar 10-15 spänn för en halvliter.
Messerschmitdttt!
Sitter och dricker den nu. Den var god ja, men ingenting i närheten med Zeunerts. Lite besviken faktiskt.blackparkas skrev: Nygårdas Bourbon-must var faktiskt god, 25 spänn för 0,7 liter är väl kanske i dyraste laget dock.