LOL, typ som den där Wilson Pickett-singeln "Tre Gånger Lösare". Ejenklien handlar det ju bara om att folk inte stavar ordengtlit. Jag har för mej att Louis Armstrong en gång i tiden gjorde reklam för ett laxermedel, hans slogan löd, "Are You Loosenin' Baby", Klart funkis. Centrifuger vid övergångsställen är väl bra, men inte lika dåliga som övertrakasserade konton. Annars brukar ju en Ramlösa sitta lika fint som en dammcykel.inber skrev:Folk stavar som krattor. Internet har gett alla ordblinda en egen röst, på gott och ont. Och det verkar vara ungefär halva svenska folket som inte ens klarar att sätta in en annons på Blocket utan att stava fel.
Cykel anses för övrigt som ett svårstavat ord idag. Andra "svåra" ord är diskussion, abborre, parallell och noggrant.
En och annan tycker säkert att det inte är så viktigt att kunna skriva. Men skriver du illa så är vi ganska många hundratusen svenskar som inte tror att du kan tänka heller. En mäklare som skriver i en annons att bostaden har "lungnt läge" eller "lungt läge" får inget säljuppdrag av mig. Hur ska jag veta att han kan sitt jobb när han stavar sämre än en femteklassare?
Roligast är annars är folk skriver att någon är en "looser". Det, om något, är förnedrande. Ungefär som att skriva att någon är iddiot eller puko. Stavas "loser", det vet ju alla. Förutom de som är riktiga losers förstås...
"How does it change many dyslexics to take a lightbulb?"?