Gute Fahrt!Per skrev:Nu går jag och lägger mig. Imorgon ska jag vara luciatågskonduktör. Hoppas kidsen håller sig friska!
Måste du ha peruk? A la Sergiu Celibidache?

Gute Fahrt!Per skrev:Nu går jag och lägger mig. Imorgon ska jag vara luciatågskonduktör. Hoppas kidsen håller sig friska!
Från insidan eller utsidan?Per skrev:Ready, set, go!
Alla dörrar låses.
En nyckel till lösningen är förmodligen nyckeln!fieldflower skrev: Från insidan eller utsidan?
Och på vilken sida kommer du befinna dig?
"Sax eller vax"?AlbinH skrev:En nyckel till lösningen är förmodligen nyckeln!fieldflower skrev: Från insidan eller utsidan?
Om nyckeln kärvar i låset kan jag bistå med lite av Dr Ducks Ax Wax.
Stor succé! Efter att årets Lucrezia Borgia inträtt med sina lucifertärnor och St. Järngossar, låstes dörrarna såväl inifrån som utifrån. Ingen kom undan. Jag var naturligtvis långt därifrån på lokal och lät rektorn ta hand om tumultet. Dylikt debakel är långt över min lönegrad.fieldflower skrev:Från insidan eller utsidan?Per skrev:Ready, set, go!
Alla dörrar låses.
Kommer du i tidningen i morgon?Per skrev:Stor succé! Efter att årets Lucrezia Borgia inträtt med sina lucifertärnor och St. Järngossar, låstes dörrarna såväl inifrån som utifrån. Ingen kom undan. Jag var naturligtvis långt därifrån på lokal och lät rektorn ta hand om tumultet. Dylikt debakel är långt över min lönegrad.fieldflower skrev:Från insidan eller utsidan?Per skrev:Ready, set, go!
Alla dörrar låses.
AlbinH skrev:Kommer du i tidningen i morgon?Per skrev:Stor succé! Efter att årets Lucrezia Borgia inträtt med sina lucifertärnor och St. Järngossar, låstes dörrarna såväl inifrån som utifrån. Ingen kom undan. Jag var naturligtvis långt därifrån på lokal och lät rektorn ta hand om tumultet. Dylikt debakel är långt över min lönegrad.fieldflower skrev:Från insidan eller utsidan?Per skrev:Ready, set, go!
Alla dörrar låses.
Varför det? Jag var ju bara på lokal i högst presentabelt sällskap.AlbinH skrev:
Kommer du i tidningen i morgon?
Fast jag brukar aldrig kunna hålla hemligheten.AlbinH skrev:Ni är allt ena jämrans Gomorriter hela högen!!![]()
Ni tycks helt glömma bort att julen är en kärlekens tid!![]()
![]()
![]()
En av de finaste traditionerna i juletid är att ge presenter till de som mest behöver!
Du kan ge en julgåva från hjärtat, såsom elbas, ackebas, ståbas, combo, topp, stack, krullsladd, pedaler, och/eller annat basrelaterat. Glöm inte att slå in gåvorna i fint julpapper och skriv små juliga adresslappar med text: God Jul! Från Mig till Mig!
Tänk på det, i fåvitske!
Det var nog det mest FROCKTANSVÄRDA jag någonsin hört!fieldflower skrev: Fast jag brukar aldrig kunna hålla hemligheten.
Jag berättar för mig själv innan julafton, och så blir jag arg på mig själv och slänger hela skiten.
Jo, men kan man inte avhålla sig från att tjuvkika på klapparna så skall man läras veta hut.AlbinH skrev:Det var nog det mest FROCKTANSVÄRDA jag någonsin hört!fieldflower skrev: Fast jag brukar aldrig kunna hålla hemligheten.
Jag berättar för mig själv innan julafton, och så blir jag arg på mig själv och slänger hela skiten.
![]()
Slänga??? Vi avskaffade slit-o-släng för föttijårsen! Minst!
Du måste lära dig att ta hand om ditt svårhanterliga och motspänstigt våldsamma humör! Vi - dina riktiga vänner - på PB kan säkert hjälpa dig till ett fridsammare och kulturellt rikare liv. Faktiskt lika lätt som vi kan bota förkylningar och skoskav.![]()
Och barnen i Biafra? Har du glömt?? Å DU! Låt oss för ett litet ögonblick stanna vid dina egna kottar!
Tänker du lämna dem helt i Blockflöjtens våld? Små oskyldiga barn!![]()
"Nej barn! Ert Farsarv ligger på tippen."
Hade det inte varit bättre att ge dem en ljusnande framtid! Som vår.
När jag kommer i kontakt med sådana reaktioner i min omvärld får jag en obändig lust att förvärva en ukulele.
Apropå julklappar så mötte jag för en stund sen en gammal Volvokombi på vägen här utanför. Han hade monterat en liten, ca 1 m, julgran stående på taket. Granen hade givetvis julgransbelysningen tänd.![]()
Han hade dragit slipsten han!!
Följ mitt exempel! Jag ljuger så tungan den svartnar! Man kan inte lita på ett enda ord som jag sagt. En bindande underskrift på ett avtal kan vara värt lika litet som en aborrfis i Vänern!fieldflower skrev: Jo, men kan man inte avhålla sig från att tjuvkika på klapparna så skall man läras veta hut.
Även om det gäller en själv som säger till sig vad man köpt till sig själv.
Fast då jag slår in det brukar jag kika...AlbinH skrev:Följ mitt exempel! Jag ljuger så tungan den svartnar! Man kan inte lita på ett enda ord som jag sagt. En bindande underskrift på ett avtal kan vara värt lika litet som en aborrfis i Vänern!fieldflower skrev: Jo, men kan man inte avhålla sig från att tjuvkika på klapparna så skall man läras veta hut.
Även om det gäller en själv som säger till sig vad man köpt till sig själv.
"Det är ju för Fan en gräsklippare i paketet till mig!! Jag ville ju ha en Mike Lull P!!"![]()
![]()
![]()
fieldflower skrev: Fast då jag slår in det brukar jag kika...
Nej, det gjorde jag inte.AlbinH skrev:fieldflower skrev: Fast då jag slår in det brukar jag kika...
Faan, fältis! Du är baske mej inget annat än en oförbätterlig drummel!
Jag tänke först fråga var någonstans på livslinjen du spårade ur... MEN jag fattar ju!![]()
Och känner dessutom igen en broder i förvillelsen!
Även Du tvingades alltså att spela blockflöjt i unga år!![]()
Asså, jag är äldre än Metusalem men vi mer eller mindre tvingades tuta blockflöjt via skolan, typ 3e klass, på det glada 50-talet. Blockflöjt var en obehaglig upplevelse. Jag har fortfarande tutan kvar och kan en vacker dag komma att rituellt bränna fanstyget.fieldflower skrev: Nej, det gjorde jag inte.
Vi hade minsann inte råd med musikskola, så mitt basintresse (som väcktes på musiken i 7:an) fick vänta tills jag blev 21 innan jag blev med min första bas.
Asså, föreställ dig följande scenario*fieldflower skrev: Däremot är ärlighet en dygd, och vem skall man vara ärlig emot om inte en själv, så det är närmast en hederssak att svara ärligt då jag frågar mig själv "Vad önskar jag i julklapp?" och "Borde jag få det?"
Vad blandar du utgångarna i? I en mixer?fieldflower skrev: Förutom det har jag spelat Rickenbacker på Rickosound halva kvällen, där jag blandat olika ljud på hals och stallmick till stor glädje och nytta(?).
Måste sätta mig och löda ihop nån lösning så jag kan köra på det här sättet i bandet också!
In i olika kanaler på ljudkortet f.n. Så ja, en mixer, men en mjuk en.AlbinH skrev:Vad blandar du utgångarna i? I en mixer?fieldflower skrev: Förutom det har jag spelat Rickenbacker på Rickosound halva kvällen, där jag blandat olika ljud på hals och stallmick till stor glädje och nytta(?).
Måste sätta mig och löda ihop nån lösning så jag kan köra på det här sättet i bandet också!