Valle skrev:Jag är otroligt intresserad, dock kommer jag inte ha råd på ett tag.
Men det är ett tag tills jag fått till en prototyp, så det är bara att börja lägga undan stålar
En anna sak, är det någon som har en bas som det sitter en DS på, som kan när prototypen är klar testa den...tänker som prototyp bara ta en plan plåt i samma storlek, så man kan testa den på en men en riktig DS på!
Evilbiker skrev:
En anna sak, är det någon som har en bas som det sitter en DS på, som kan när prototypen är klar testa den...tänker som prototyp bara ta en plan plåt i samma storlek, så man kan testa den på en men en riktig DS på!
Det finns en bas som micken du har ska sitta i. Den kan vi använda som testbänk om du vill.
Evilbiker skrev:
Det finns en bas som micken du har ska sitta i. Den kan vi använda som testbänk om du vill.
Evilbiker skrev:
blir bra!
Då ska jag lacka den och sätta ihop den med andra ord......
Evilbiker skrev:
blir bra!
Evilbiker skrev:
blir bra!
peter_s skrev:Själv är jag intresserad av den storlek/de storlekar som passar en DeArmond Starfire. Vet inte exakt vilken, eller vilka, det är, men det kanske Mungi har koll på?
Det blir 16.25 mm och 17.25 mm för att vara exakt.
peter_s skrev:Själv är jag intresserad av den storlek/de storlekar som passar en DeArmond Starfire. Vet inte exakt vilken, eller vilka, det är, men det kanske Mungi har koll på?
Tack Mungi! Visste väl att jag kunde lita på dig.
Alltså borde intresseanmälningslistan nu se ut ungefär såhär i nuläget:
Anders Sköldqvist skrev:
DG skrev:1. Mungi
2. Mike 3. peter_s - 1 st. 16.25 och 1 st. 17.25
4. Mr Spock
5. Matte 6. Anders Sköldqvist- 1 st 18mm samt 1 st 19mm
7. Fisk
8. Roland
9. DG
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
1. Mungi - 1 st 17,25 och 1 st 18 eller hur?
2. Mike 3. peter_s - 1 st. 16.25 och 1 st. 17.25
4. Mr Spock
5. Matte 6. Anders Sköldqvist - 1 st 18mm samt 1 st 19mm
7. Fisk
8. Roland
9. DG
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
2. Mike
3. peter_s - 1 st. 16.25 och 1 st. 17.25
4. Mr Spock
5. Matte
6. Anders Sköldqvist - 1 st 18mm samt 1 st 19mm
7. Fisk - 2st 18mm.
8. Roland
9. DG
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20
Senast redigerad av fisk den ons 09 nov 2011, 22:38, redigerad totalt 1 gånger.
Tack Mungi! Visste väl att jag kunde lita på dig.
Det står på Freds hemsida så det var inte så svårt. Kolla på sidan för orderinformation, där står upggifter om alla bredder. Men jag tror att det står fel på DS-3ND. Den ska nog vara 17.25 mm och inte 16.25 mm som det står (den ska ju vara lika med DS-2 som är 17.25).
Mr Knedy kom med en förfrågan och det kan bli en cool grej senare när jag är klar med bas U-Sonicen, en gura variant Dom fanns ju som det till Hagström tydligen! Denna bild skickade Knedy: http://postimage.org/image/1er865okk/
Evilbiker skrev:Mr Knedy kom med en förfrågan och det kan bli en cool grej senare när jag är klar med bas U-Sonicen, en gura variant Dom fanns ju som det till Hagström tydligen! Denna bild skickade Knedy: http://postimage.org/image/1er865okk/
SMSade snubben som ska hjälpa mig att tillverka pressverktyget till plåtarna till U-Sonic och T-bird, han jobbade borta nån vecka nu sen så skulle vi kolla på det
Evilbiker skrev:Mr Knedy kom med en förfrågan och det kan bli en cool grej senare när jag är klar med bas U-Sonicen, en gura variant Dom fanns ju som det till Hagström tydligen! Denna bild skickade Knedy: http://postimage.org/image/1er865okk/
2. Mike
4. Mr Spock
5. Matte
7. Fisk - 1st 18mm.
8. Roland
9. DG
10. knedy(gitarrvarianten)
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20
knedy skrev:1. Mungi - 1 st 17,25 och 1 st 18 eller hur?
2. Mike
4. Mr Spock
5. Matte
7. Fisk - 1st 18mm.
8. Roland
9. DG
10. knedy(gitarrvarianten)
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20
Varför köper du inte den där Haggan på Blocket istället? Så slipper du vänta...
Det vore coolt. Fast, hur kommer den att låta?
Den 6-strängade Hagström Coronado VI är ju en bas, inte en gitarr. Den har vanliga bassträngar plus en b och hög e-sträng. Den låter väl som den 4-strängade varianten bara att det finns två strängar till.
Gör man instället en gitarr med U-sonics låter det nog som en gura med p-90s med väldigt brett register och väldefinierat klart krispigt ljud skulle jag tippa. Verkar inte dumt alls.
Det vore coolt. Fast, hur kommer den att låta?
Den 6-strängade Hagström Coronado VI är ju en bas, inte en gitarr. Den har vanliga bassträngar plus en b och hög e-sträng. Den låter väl som den 4-strängade varianten bara att det finns två strängar till.
Gör man instället en gitarr med U-sonics låter det nog som en gura med p-90s med väldigt brett register och väldefinierat klart krispigt ljud skulle jag tippa. Verkar inte dumt alls.
Det skulle vara klart intressant. Då vore det trevligt om de fick samma storlek som en "vanlig" humbucker....så jag slipper karva ut ett större hål i min gamla Gretsch..
Saken är ju den att då blir det ingen direkt kopia av Hagström, så jag kan göra den så den låter strata eller P90, typ åt dom hållen och jag kan mäta om det går att få till den i storlek så den går ner i ett humbucker hål...vilket jag tror!