Hörde den lilla Tonhemmern (350:n va?) på Frankfurtmässan och den lät hur bra som helst!
Japp, Tone Hammer 350 är det och den är väl helt ny vad jag fattat för. Är toknöjd med den här kombinationen och blir glad varje gång jag hänger på mig basen
Japp, tror de släppte den inför Frankfurt om jag inte missminner mig, kanske Namm, men den verkade helt ny på mässan i Frankfurt.
Kommer du till G-hammar?
Testade aldrig Tonehammern i Frankfurt själv, men tillsammans med TKS 212 måste det vara en kanonkombo!
blackparkas skrev:Japp, tror de släppte den inför Frankfurt om jag inte missminner mig, kanske Namm, men den verkade helt ny på mässan i Frankfurt.
Kommer du till G-hammar?
Testade aldrig Tonehammern i Frankfurt själv, men tillsammans med TKS 212 måste det vara en kanonkombo!
Precis! Men den variant som jag har är ju 500:an då alltså.
Jag överväger fortfarande Glanshammar men jag hade tänkt att göra sällskap med Indigo men det verkar ju inte som att han tänker åka
Edit: Fast nu ser jag att han kanske ska göra det
Om han kommer så kommer nog jag också.
Sunnen, Mesa 1x15 och JCM800 4x12.
Kanske fulaste riggen hittills, men det låter rätt bra.
Dessa 1x15 från mesa är riktigt roliga, har haft en förut som jag ångrade att jag sålde och så bytte jag åt mig den här.
En till sådan skulle inte sitta fel alls...
Haha, special price for you my friend!
Den är feeet, gillar och pallar mycket effekt men är liiite på gränsen till att vara för bulkig i min subbas-bestyckade baklucka... Så den kan faktiskt vara till salu, eventuellt kanske.
Lite som att klassificera vilken som är farligast mellan en kanin och ett marsvin...:lol:
Shadewind: Ingen på GH är farlig, och ingen känner alla (förutom ändlösa diskussioner i skrift) så alla har obekanta personer att lära känna.
Kom dit vettja.
fieldflower skrev:
Lite som att klassificera vilken som är farligast mellan en kanin och ett marsvin...:lol:
If there's a killer rabbit I'm going to bring The Holy Handgrenade of Anthioch.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Cool. Av ren nyfikenhet, vad fick dig att byta din Tonehammer 500 mot en sådan där ny Puma?
Den främsta anledningen att byta var för mig att Tonehammern inte har det det översta skimmret som gör att du kan få fram strängljudet om du vill. Puman har i mitt tycke ett av de mest effektiva EQ jag träffat på, + Tastefiltret som lägger till mer low mid och drar ner den översta diskanten när du vrider medurs, kontra gröper ur mellanregistret moturs och ökar bas/översta diskanten. Puman är mer neutral i grundljudet än både Reidmar och Tonehammer.
TKS 215-900 i orange tolex och svart tygfront, väntar nu bara på ett TKS case klätt med samma tolex till min EDEN WT550......PS. det låter fantastiskt både med Stingrayen och P.77an!
elmelino skrev:
TKS 215-900 i orange tolex och svart tygfront, väntar nu bara på ett TKS case klätt med samma tolex till min EDEN WT550......PS. det låter fantastiskt både med Stingrayen och P.77an!
Grattis!
p.77an var inte dum får jag säga,komplett,samlat ljud.
Fender American Standard Precision V
Orange AD200MK3,Fender Bassman 100T
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
ursus skrev:Den främsta anledningen att byta var för mig att Tonehammern inte har det det översta skimmret som gör att du kan få fram strängljudet om du vill. Puman har i mitt tycke ett av de mest effektiva EQ jag träffat på, + Tastefiltret som lägger till mer low mid och drar ner den översta diskanten när du vrider medurs, kontra gröper ur mellanregistret moturs och ökar bas/översta diskanten. Puman är mer neutral i grundljudet än både Reidmar och Tonehammer.