Jag är imponerad
- Noelredding
- Medlem++
Vad är öva egentligen? Jag spelar skitmycket här hemma men aldrig typ övningar o sånt. Mest bara spelar till stereon, drar några skalor kanske och försöker få upp snabbheten i fingrarna (Maiden är bra för detta
).

Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
-
- Medlem
Jag vet inte om jag "Övar", Men jag spelar bas cirka 2 timmar om dagen. På dom timmarna spelar jag en timma saker jag nästan kan och resten av timman försöker jag lära mig nya saker, Jag spelar emst för att jag tycker det är kul men också mycket för att jag nån dag ska kunna stajla med M4D Ski11z 

Threadkiller #1
- hosse
- Medlem+++
jag övar aldrig till nån annan musik. jag övar nog inte överhuvudtag, jag spelar musik även när jag är hemma. när jag spelar så är nog mitt undermedvetna mål att skriva en låt. däremot så hämtar jag inspiration från sånt jag hört nyligen.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
-
- Kontot är inaktiverat
- Bootzy
- Medlem+
Övat på riktigt efter scheman med lite planering och så bakom har jag aldrig gjort. Men däremot är nog mitt "övande" att ta ut låtar och stöter man på någon svår pryl att lira blir det är köra på den tills det sitter. Jag har lirat sen -82 och tycker fortfarande att det är kul att planka låtar. Det är ju bra för gehöret också.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
- hosse
- Medlem+++
[quote="Randy "SilverBack&"]
[/quote]
ähum.... jo, men det måste rassla fint också.
???Spelade inte du Punk???hosse skrev:jag övar aldrig till nån annan musik. jag övar nog inte överhuvudtag, jag spelar musik även när jag är hemma. när jag spelar så är nog mitt undermedvetna mål att skriva en låt. däremot så hämtar jag inspiration från sånt jag hört nyligen.

ähum.... jo, men det måste rassla fint också.
www.chucknorrisfacts.com
- minilurk
- Medlem
Tack för denna tråden.
Jag över aldrig riktigt heller. Det borde jag. Har en fet jävla bok med massor av skalor, arpeggios (svenska?), fingerövningar, tekniker, you name it!
jag kan inte mycket teori. Det är ju faktiskt en ganska viktig del i basspelandet.
imorgon blir det till att öva, nu blir det till att sova.
Jag över aldrig riktigt heller. Det borde jag. Har en fet jävla bok med massor av skalor, arpeggios (svenska?), fingerövningar, tekniker, you name it!
jag kan inte mycket teori. Det är ju faktiskt en ganska viktig del i basspelandet.
imorgon blir det till att öva, nu blir det till att sova.
Send the children to the fire, sons and daughters stack the pyre
Stoke the flame of the empire, live to lie another day
Face of hypocrisy, raping democracy
Apocalyptic, we count the days
Stoke the flame of the empire, live to lie another day
Face of hypocrisy, raping democracy
Apocalyptic, we count the days
- newheartshadow
- VIP medlem
Övar alldeles för lite för mitt eget bästa.
Har precis köpt denna för att ändra lite på det:

Man får skratta om man vill men det är faktiskt en väldigt bra bok.
Har läst musikteori förut men tänkte att jag nog borde börja om från grunden igen.
Just nu övar jag på en basgång till bandet som blandar 8-delar, 16-delar och 16-delarstrioler om vartannat. Svårt att få det rätt men det svänger om man lyckas. lite lätt sjösjuk känsla över det.
en av variationerna ser ut såhär:

Man får skratta om man vill men det är faktiskt en väldigt bra bok.

Har läst musikteori förut men tänkte att jag nog borde börja om från grunden igen.
Just nu övar jag på en basgång till bandet som blandar 8-delar, 16-delar och 16-delarstrioler om vartannat. Svårt att få det rätt men det svänger om man lyckas. lite lätt sjösjuk känsla över det.

Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Vart hittade du boken? Känns som att jag borde lära mig lite teori också...newheartshadow skrev:Övar alldeles för lite för mitt eget bästa.
Man får skratta om man vill men det är faktiskt en väldigt bra bok.![]()
Bas > distpedaler > stor förstärkare
- newheartshadow
- VIP medlem
Finns på Adlibris för 130 spänn.Seaweed skrev: Vart hittade du boken? Känns som att jag borde lära mig lite teori också...
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
- mange
- Medlem+
Har också jävligt svårt att ta mej tid att öva men för en 4 år sedan köpte jag mej en akkebas och då vart det mycket lättare att spontanlira lite då och då. En skön reklamsnutt på tv eller en skön basgång på radion och tjoff, 5sek senare är man där och plockar ut vilket nästan alltid leder vidare till en timmes plockande och lekande på strängarna. Hjälpte mej iaf.