Hej grabben. Ett tag sen vi hördes.
Jag har en billig av märket Work till salu. Den ser exakt ut som Stage Lines och är förmodligen gjord i samma fabrik. En kompis har en sån. Numer har jag köpt en begagnad Shure och största skillnaden jag tycker är att i Shures grejer är det mindre brus. Jag hittade min Shure på blocket för tror det var 4000:- och köpte till lurar av samma märke från Thomann det gick på strax under 1000-lappen. Polarn köpte en shure för ungefär samma peng på 4sound, ny men med frekvens som man måste betala för. Tror inte han gör det men den är ju inte helt olaglig i alla fall.
Vi håller på med experiment i replokalen nu med en liten mixer där vi tar ljudet från en kondensatormikrofon till in ear. Fungerar ganska bra men det är lite krux att sätta micken på rätt ställe där allt hörs bra. Sen är det bara att sänka i lurarna till man hittar en bra nivå. För ska man ta från repmixern så är det oftast bara sången och slaskljud man får in.
Spelar man ute och har allt mickat så är det enklaste nästan att ta utljudet från hörlursutgången istället för att ställa allt från en medhörningsutgång. Men är man sångare så kanske man inte vill ha så mycket annan sång om det är så.
Den in ear som jag har till salu för 800:- kan vara en bra test innan man skaffar dyrare. För det är lite speciellt att använda och har man då köpt en dyr så står man där med skägget i brevlådan och får om man har tur ut 70% av nypriset för många väljer en helt ny när det skiljer så lite.
Mvh/Ingemar Sundström.
Tips på trådlöst in earsystem?
-
- Medlem+