Nej för helvete. Flytta INTE till Stockholm vad ni än gör. Vi vill inte ha mer konkurrens från bra bassister än det redan är.....Geddy_Lee skrev: Måste man flytta till Sthlm för att hitta folk att lira med?!

//J

Bra basister ja, men nu är det ju jag och Geddan som är bittra....Hellboy skrev:Nej för helvete. Flytta INTE till Stockholm vad ni än gör. Vi vill inte ha mer konkurrens från bra bassister än det redan är.....Geddy_Lee skrev: Måste man flytta till Sthlm för att hitta folk att lira med?!![]()
//J![]()
Serru!har snackat med trummisen som är lika bitter och förvånad som jag och har tagit kontakt med en sångare jag lirat nå´n snabbis med för måååånga år sedan som bor i Gävle, han kände nå´n övergrym giturgist där nere dessutom så att det är redan i rullning.
+ Att jag har lite förhandlingar med ett coverband i stan...
Va? Är du också bandlös?Geddy_Lee skrev:Tycker också det är skittrist!
Känner inga musiker i Örebro.....och det finns aldrig en annons på Vendolin
som söker ngn på överkomligt avstånd.
Måste man flytta till Sthlm för att hitta folk att lira med?!
Han är nog ute efter ett sidoprojekt?TDHP skrev:Va? Är du också bandlös?Geddy_Lee skrev:Tycker också det är skittrist!
Känner inga musiker i Örebro.....och det finns aldrig en annons på Vendolin
som söker ngn på överkomligt avstånd.
Måste man flytta till Sthlm för att hitta folk att lira med?!
Jo, men de går ju fort att sortera bort...blackparkas skrev:Senast jag annonserade efter band så fick jag svar från Black Sabbath-band och black metalband. De flesta medlemmarna var då typ 5 år yngre än jag..
Har full förståelse... Har bara varit i den situationen en gång och det var inte kul alls, trots att vi inte lirat ihop så länge.blackparkas skrev:Nej, men det var länge sedan jag annonserade...
Vi får se. Ska iväg och hämta lite prylar i repan nu.
Känns bittert.
Har förstått att hon har en aversion mot bl.a. mixerbord och sladdar!fieldflower skrev:Har full förståelse... Har bara varit i den situationen en gång och det var inte kul alls, trots att vi inte lirat ihop så länge.blackparkas skrev:Nej, men det var länge sedan jag annonserade...
Känns bittert.
En av Pfyrixens värre mardrömmar är att mitt band spricker.
Förutom en förstärkare till kommer det då hem ungefär ett halvt PA.
Hon är av någon anledning inte lockad av den tanken...
Kanon! 5 år är ju ingenting!blackparkas skrev:Senast jag annonserade efter band så fick jag svar från Black Sabbath-band och black metalband. De flesta medlemmarna var då typ 5 år yngre än jag..
Jag tror att högtalarlådor är värre.Klopper skrev:Har förstått att hon har en aversion mot bl.a. mixerbord och sladdar!fieldflower skrev:Har full förståelse... Har bara varit i den situationen en gång och det var inte kul alls, trots att vi inte lirat ihop så länge.blackparkas skrev:Nej, men det var länge sedan jag annonserade...
Känns bittert.
En av Pfyrixens värre mardrömmar är att mitt band spricker.
Förutom en förstärkare till kommer det då hem ungefär ett halvt PA.
Hon är av någon anledning inte lockad av den tanken...
blackparkas skrev:Senast jag annonserade efter band så fick jag svar från Black Sabbath-band och black metalband. De flesta medlemmarna var då typ 5 år yngre än jag..
Det betyder att det är betydligt lättare att sålla agnarna från vetet den här gången...Mr Spock skrev:blackparkas skrev:Senast jag annonserade efter band så fick jag svar från Black Sabbath-band och black metalband. De flesta medlemmarna var då typ 5 år yngre än jag..
Hehe...DEN HÄR GÅNGEN är de 10 år yngre...
So what?
Det gör de visst - fast då kanske de är annu yngre...behöver en basist som kan handla ut på bolaget...fieldflower skrev:Det betyder att det är betydligt lättare att sålla agnarna från vetet den här gången...Mr Spock skrev:blackparkas skrev:Senast jag annonserade efter band så fick jag svar från Black Sabbath-band och black metalband. De flesta medlemmarna var då typ 5 år yngre än jag..
Hehe...DEN HÄR GÅNGEN är de 10 år yngre...
So what?
De som bara är 5 år yngre är bara att prova med, och de som är 10 år yngre kommer inte höra av sig till en gammal gubbe...
Du är en klok man, Melker: det var egentligen dit jag ville komma. Gick dock vilse någonstans i resonemanget (vid Systemet?).daionsavage skrev:Pja, en trumslagare jag spelar med fyllde 59 år nyss (han är 18 år äldre än jag), i ett annat band är slagverkaren 23 (han är 18 år yngre än jag). Det där med ålder mister sin betydelse efter ett tag.