Tittade på Albert Hall konserten från 2000 nyss... den med det beryktade solot som behandlats tidigare.
Jag är alltid ytterst skeptiskt till reunions av gubb-band, så jag har försökt undvika denna dvd.
Men jag blev positivt överraskad!
Trots lite väl läskigt basljud (digitaldist i kubik) och lite svajjig sång stundtals, så var det riktigt underhållande (och omväxlande).
Pete var(är?) väldigt bra på gura... alltid intressanta grejer. Ringopojken trummar på bra.
Entwistle är grym trots basljudet... som en fura i stormen. Märkligt nog funkar basljudet för det mesta riktigt bra, det är bara i typ My generation som det låter riktigt illa. Jag gillar dist... men inte denna fräsvariant.
Pearl Jam snubben gästinhopp är kanon faktiskt, i Lets see action blir det magi med Pete och Roger.
Rekomenderas... trots det tråkiga "moderna ljudet". Låångt i från Live at Kilburne -77, men 99 spänn är riktigt prisvärt.
tillägg... Johns rigg ser sanlös ut! Här är en beskrivning:
■Ashdown Engineering RPM-1 preamps
■Features: tube and solid state preamp section, flexible 7-band EQ, a subharmonic processor as well as onboard crossover.
■One Ashdown Engineering PM600 Power Amp
■Three Ashdown Engineering PM1000 Power Amps (one as spare)
■DigiTech 2120 Artist Series Valve Guitar System programmable pre-amp processor, fed into RPM-1 preamp’s effect loop for chorusing and overdrive.
■Distorted highs run from the PM600 into two Ashdown Engineering ABM ASS 212 2x12″ reflex bass cabinets, designed for John (see Ashdown.co.uk).
■PM1000’s lows sent to two (with The Who) or four (with the JEB) 600-watt Ashdown Engineering ABM ASS 115 1x15″ flared bass bins, designed for John