Fender P-bass -83 på Vendolin

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

jag tycker den är blå.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

På bilden tycker jag också den ser klart shell pink ut men kameran kan ju ha ett färgstick eller temperaturen på belysningen där bilden togs luras.

Lundgrens mikar är bra ja, men är inte hans basmikar med lite mer botten och output roligare än vintage-mikarna?

/Mats D
basic
VIP medlem

Inlägg av basic »

Honey Blonde! heter färgen.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

hahaha....snacket om vad färgen heter fick mig att tänka på efterrätter...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Arne Hegerfors...
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Efter mycket forskande på nätet(vilket jag inte tänker redovisa i detalj)så har jag kommit fram till att Fenders namn på kulören är: Vintage Cream. En kulör som fanns under 80-talet. Kulören är en variant av Blonde(solid kulör som fanns i slutet av 60-/början på 70-talet)med skillnaden att den inte är lika gul. Det är svårt att forska i Fenders färgpalett under 80-talet, då de kom en uppsjö av nya kulörer under den tiden.

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lillsvingen
Medlem

Inlägg av lillsvingen »

Bassmaniac skrev:Efter mycket forskande på nätet(vilket jag inte tänker redovisa i detalj)så har jag kommit fram till att Fenders namn på kulören är: Vintage Cream. En kulör som fanns under 80-talet. Kulören är en variant av Blonde(solid kulör som fanns i slutet av 60-/början på 70-talet)med skillnaden att den inte är lika gul. Det är svårt att forska i Fenders färgpalett under 80-talet, då de kom en uppsjö av nya kulörer under den tiden.

Anders

Tack för det Anders! Då vet jag vilken färg min nyinförskaffade bas har. Då är åtminstone färgen vintage då, alltid nåt... Eller vänta nu, var går egentligen gränsen för att kalla ngt vintage?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Bassmaniac skrev:Efter mycket forskande på nätet(vilket jag inte tänker redovisa i detalj)så har jag kommit fram till att Fenders namn på kulören är: Vintage Cream. En kulör som fanns under 80-talet. Kulören är en variant av Blonde(solid kulör som fanns i slutet av 60-/början på 70-talet)med skillnaden att den inte är lika gul. Det är svårt att forska i Fenders färgpalett under 80-talet, då de kom en uppsjö av nya kulörer under den tiden.

Anders

Jag visste att jag kunde lita på dig! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Skriv svar