Help Wanted
- Geddan
- VIP medlem
Det ligger en del i det du säger.daionsavage skrev: njaaaaeeee.... Det är väldigt skönt att bli "tillknäckt", men för varje gång man gör det minskar den knäckta ledens egna motstånd mot att hamna i fel läge på nytt. Jag går hellre till en sjukgymnast och får ett träningsprogram som stabiliserar leden man har problem med, sedan kan man låta sjukgymnasten manipulera leden (att knäcka till en led heter tydligen så på vårdsvenska) då man är såpass stadig att den inte glider fel lika lätt som tidigare.
Men om det finns låsningar måste de lossas, annars kommer musklerna att kompensera för låsningen med snedbelastning som följd och då börjar det hända grejor.
Men visst, att gå till kiropraktor för ofta är givetvis inte bra.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Axman
- Medlem+
Axelbandetmellanbenenmetoden?Fläppen skrev:Nu är jag här och tjatar igen...men om du provar "axelbandetmellanbenenmetoden" så händer precis det som Liten beskriver här ovan.Liten skrev:Jag vet ju hur du står när du lirar.. mitt tips är att du höjer basen något om du ska lira saker som är mer krävande för vänsterhanden.. Du kan fortfarande få en bra "lång" armlängd ner till strängarna med högerhanden om det är så du vill lira genom att dra upp halsen mot dig samtidigt, så du får "access" till halsen..
Som du har basen nu är det nog svårt att inte enbart lira med baseball-greppet.. och när du försöäker.. så krampar handen..
(detta är mina gissningar bara..)
/T
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
- Myxomatosis
- Medlem+
Faktiskt precis som det låter.Axman skrev:Axelbandetmellanbenenmetoden?Fläppen skrev:Nu är jag här och tjatar igen...men om du provar "axelbandetmellanbenenmetoden" så händer precis det som Liten beskriver här ovan.Liten skrev:Jag vet ju hur du står när du lirar.. mitt tips är att du höjer basen något om du ska lira saker som är mer krävande för vänsterhanden.. Du kan fortfarande få en bra "lång" armlängd ner till strängarna med högerhanden om det är så du vill lira genom att dra upp halsen mot dig samtidigt, så du får "access" till halsen..
Som du har basen nu är det nog svårt att inte enbart lira med baseball-greppet.. och när du försöäker.. så krampar handen..
/T

- Fläppen
- Medlem+
Här kommer denAxman skrev:Axelbandetmellanbenenmetoden?Fläppen skrev:Nu är jag här och tjatar igen...men om du provar "axelbandetmellanbenenmetoden" så händer precis det som Liten beskriver här ovan.Liten skrev:Jag vet ju hur du står när du lirar.. mitt tips är att du höjer basen något om du ska lira saker som är mer krävande för vänsterhanden.. Du kan fortfarande få en bra "lång" armlängd ner till strängarna med högerhanden om det är så du vill lira genom att dra upp halsen mot dig samtidigt, så du får "access" till halsen..
/T

/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V