Snygg P-76:a på blocket

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

BarbequeVillage skrev:Såvitt jag förstått så var halsprofilen en av de grejer snillena på CBS ändrade. Jag vet inte vilket år, men de 70-talare (75-78:or) jag har provat har haft smalare halsar.
Min gamla 76a hade en riktig "baseball"-hals. Kan något ha hänt med halsarnas profil samtidigt som loggan ändrades?
Min hade den tidiga loggan och t.ex Sprakas hade den senare på sin 76a
och vad jag kommer ihåg så var halsen smalare på den än på min.
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

straightedge79 skrev:
BarbequeVillage skrev:Såvitt jag förstått så var halsprofilen en av de grejer snillena på CBS ändrade. Jag vet inte vilket år, men de 70-talare (75-78:or) jag har provat har haft smalare halsar.
Min gamla 76a hade en riktig "baseball"-hals. Kan något ha hänt med halsarnas profil samtidigt som loggan ändrades?
Var den tjock eller bred? Min definition av Baseballhals är att den är tjock och rund snarare än bred. Min erfarenhet är att sena 70-talare har en något smalare men tjockare hals än 60-talarna som är breda men lite tunnare.

Mycket av feelingen ligger också i greppbrädans radie. 7,25" känns mycket tjockare än 9,5" eller 12" även om tjockleken är densamma i mm räknat.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

BarbequeVillage skrev:
straightedge79 skrev:
Var den tjock eller bred? Min definition av Baseballhals är att den är tjock och rund snarare än bred. Min erfarenhet är att sena 70-talare har en något smalare men tjockare hals än 60-talarna som är breda men lite tunnare.

Mycket av feelingen ligger också i greppbrädans radie. 7,25" känns mycket tjockare än 9,5" eller 12" även om tjockleken är densamma i mm räknat.
+1

c-profilen är ju ganska platt, men bred. Jag hade en 72:a som lät som en dröm, men halsprofilen kom jag aldrig överrens med. Den var tjock och smal.
Skriv svar