Tokai P Black/Maple 3900:- "SÅLD"

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Ursäkta tråd kapning Json men de kommer en poäng snart:
Alltså min JV är ju svår att jämför med någon annan Pbas som jag ägt faktiskt, otroligt bygge och bygd INNAN JV fick namnet Squier. Så min är en Fender JV från 82.

Jag kan dock snacka lite om Tokai basarna jag ägt.
Och samtliga av dom har spöat skiten ur alla Fender American Standard basar jag testat.
Riktigt riktigt bra byggen.
Jag provade två Tokai Hardpunchers som Pentastar har i sina ägor, den svarta hade otroligt bra sjung i kroppen och den vita lät bättre, men hade inte samma ton i kroppen akustiskt.
Jag förslog Fredrik att han skulle ta micken från den vita o sätta i den svarte för att få ett jävla monster till bas, men tyvärr.

Kan säga att hade ja inte haft min JV så hade jag köpt denna Tokain direkt. 3900:- är INGA pengar för en sån här bas.
Det som kan skilja är ju just då tonaliteten i kroppen eller mickarna.
Men är micken inte så HOT som man önskar så snackar man med Evilbiker så för en ynka peng så har man en killer mick i basen.

Jag har svårt att jämföra basar för jag tycker att dom flesta basar jag ägt har haft nåt som tilltalat en helt klart.

Json: Nåt som är intressant i bytesväg? :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Snällt av dig. Kul att inte alla hallänningar är inavlade, faktiskt! :wink:

Jag skulle gärna vilja veta var den här basen bor? Och jag tycker inte att det är trådkapning, jag tycker att man uppmärksammar en säljtråd samtidigt som man ger säljaren sas "säljargument".

Spelade faktiskt in min första demo i Veinge, det är väl inte så långt ifrån dina hemtrakter marcbass? (det var offtopic...) Men det är mer än 20 år sen nu.
Användarvisningsbild
Json
Medlem

Inlägg av Json »

Byte ? Nja , Poängen med detta pris är väl egentligen att jag vill ha cash så jag passar alla byten tills vidare .

Billigt eller inte men priserna har ju faktiskt rört sej åt detta hållet det senaste året och om det beror på mer import eller den svaga köpkraften kan vara svårt å veta men en sak kan man vara säker på - att förlora på en sån här bas är nästan omöjligt om man ser på några år framåt .

Har haft flera HP:s och om man kan märka nån skillnad mellan mod.40 och högre modellserier eller då Fender/Squire så är det halsdimersionerna som på HP ofta är lite tjockare/stabbigare (enl. mina erfarenheter)
Och vill man fixa/modda är det ju bara att spara originaldelarna .

Och ang. trådkapning är det helt ok så länge man relaterar till ämnet i tråden .
Fender "Duck Dunn" Signature
Tokai Hardpuncher
Yamaha Pulser Precision
Skriv svar