Och trots allt det där är musiken i klippet dålig. Konstigt.Samuel V skrev:Klippet säger väl allt. Sjukt tight, grym teknik, svängig som fan och grym ton.
Världens bästa Warwick-basist, Dirk Lance:
- peter_s
- Medlem++
Re: Världens bästa Warwick-basist, Dirk Lance:
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Så det är basen som gör att det låter bra... Basisten då...?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- optic
- Medlem+
You're only as good as your gear, baby!funkys**t skrev:Så det är basen som gör att det låter bra... Basisten då...?
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
-
- Medlem+++
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Finns det inget idrottsforum där du kan hänga i stället? Allt du skriver vittnar om att det egentligen är sport du är intresserad av, inte musik.Samuel V skrev: Klippet säger väl allt. Sjukt tight, grym teknik, svängig som fan och grym ton.
Utnämner härmed Warwicks Streamer Stage II till den bästa basen som någonsin producerats.
- optic
- Medlem+
Sura inte bara för att du inte kan slapa!Johannes skrev:Finns det inget idrottsforum där du kan hänga i stället? Allt du skriver vittnar om att det egentligen är sport du är intresserad av, inte musik.Samuel V skrev: Klippet säger väl allt. Sjukt tight, grym teknik, svängig som fan och grym ton.
Utnämner härmed Warwicks Streamer Stage II till den bästa basen som någonsin producerats.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- GandhiMK2
- Medlem++
HAHAHA!!! Vilket jävla skituttalande!! =)optic skrev:You're only as good as your gear, baby!funkys**t skrev:Så det är basen som gör att det låter bra... Basisten då...?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- optic
- Medlem+
Varför tror du jag spelar på warwicks och hitech-stärkare förf-bass skrev:HAHAHA!!! Vilket jävla skituttalande!! =)optic skrev:You're only as good as your gear, baby!funkys**t skrev:Så det är basen som gör att det låter bra... Basisten då...?

Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- JonnyTrobro
- Medlem+
-
- Medlem+++
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem+++
- peter_s
- Medlem++
Hehe, touché!Johannes skrev:Finns det inget idrottsforum där du kan hänga i stället? Allt du skriver vittnar om att det egentligen är sport du är intresserad av, inte musik.Samuel V skrev: Klippet säger väl allt. Sjukt tight, grym teknik, svängig som fan och grym ton.

-
- Medlem+++
Sportmänniskor brukar inte vara lika intelligenta. Jag kan dock inte förneka att jag älskar fotboll.Johannes skrev:Finns det inget idrottsforum där du kan hänga i stället? Allt du skriver vittnar om att det egentligen är sport du är intresserad av, inte musik.Samuel V skrev: Klippet säger väl allt. Sjukt tight, grym teknik, svängig som fan och grym ton.
Jag hoppas ni har förstått vid det här laget att jag mest var ute efter att provocera?

Å andra sidan förstår jag inte varför det ska vara nåt negativt att man har bra teknik på ett instrument. Människan strävar ju alltid efter att förbättra sig.
- optic
- Medlem+
Även om man inte kan tävla i musik kan man faktiskt vinna.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
- GandhiMK2
- Medlem++
Nej...jag har inte fattat att det var en provokation...skit samma...tyck om det du vill. =)Samuel V skrev:Sportmänniskor brukar inte vara lika intelligenta. Jag kan dock inte förneka att jag älskar fotboll.Johannes skrev:Finns det inget idrottsforum där du kan hänga i stället? Allt du skriver vittnar om att det egentligen är sport du är intresserad av, inte musik.Samuel V skrev: Klippet säger väl allt. Sjukt tight, grym teknik, svängig som fan och grym ton.
Jag hoppas ni har förstått vid det här laget att jag mest var ute efter att provocera?
Å andra sidan förstår jag inte varför det ska vara nåt negativt att man har bra teknik på ett instrument. Människan strävar ju alltid efter att förbättra sig.
Det ÄR INGET negativt med att ha teknik i överflöd...instrumentet är ju ett verktyg för ens idéer och varför då inte se till att kunna överföra sina idéer till musik via bas på bästa sätt?? DOCK så verkar det vara så att väldigt många tappar bort sin eventuella feeling i allt perfektionistsökeri att det som sen kommer ut är klinisk fekalia....vilket iofs gör sej bäst på en Warwick..

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
-
- Medlem+++
Definitivt. Jag tycker dock slutresultatet och låten blev schysst i det här fallet.f-bass skrev:...DOCK så verkar det vara så att väldigt många tappar bort sin eventuella feeling i allt perfektionistsökeri...

- B-Å Åhs
- Medlem++
Ohyggligt tråkigt och meningslöst trots "bra" bas och utmärkt teknik. Men det är tyvärr inte en ovanlig kombination. Säger mig ingenting !
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
- Poester
- VIP medlem
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B69RGzPrVv4[/youtube]
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- GandhiMK2
- Medlem++
Vilket folkis går dom på? Är dom inte lite för gamla....??Poester skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B69RGzPrVv4[/youtube]
-
- Medlem+++
För övrigt är jag själv numera #1.
- Geddan
- VIP medlem
Re: Sv: Världens bästa Warwick-basist, Dirk Lance:
Kan det införas en saftblandarsmiley, som blinkar och lever om, som Samuel kan använda i de inlägg när han skojar?! Skulle underlätta, tror jag!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- Medlem+++
Re: Sv: Världens bästa Warwick-basist, Dirk Lance:
Underlätta vad och för vem?Geddan skrev:Kan det införas en saftblandarsmiley, som blinkar och lever om, som Samuel kan använda i de inlägg när han skojar?! Skulle underlätta, tror jag!
- GandhiMK2
- Medlem++
Alla och envar...