marcbass skrev:Lägg ut den på blocket så du kan köpa dig en Jazzbas.
Redan gjort. Köpt jazz alltså..
basmartin skrev:Det finns väl olika modellbeteckningar på dessa, typ PB40, PB80 osv? Eller har jag fattat fel? Om inte, vad är det för modell på denna?
Vete fan. Vet inte var man kan se det.
Vid halsinfästningen på halsens baksida ska det finnas ett klistermärke där det står "PB40" tex..
Det är mer än ofta de är bortpillade.
Ibland är det graverat i slutet på greppbrädan.
Annars får man kika på detaljerna.
PB40-50 stämskruvar med 3 fästskruvar
PB60 stämskruvar med 4 fästskruvar + 2bitars kropp
PB80 samma stämmisar som PB60 fast med cellulosa och ofta enbitars kropp.
Ja, det kanske får bli så, känner att jag måste göra mig av med denna för att rättfärdiga ett köp
En provomgång sulle ju inte vara helt fel, ska fundera lite.
Funderar på om inte jag skulle behöva en p-bas med flats till ett projekt under hösten, vad vill du ha för den Johan?
Hoppas att det här inte enbart bektraktas som trådstöld, det skulle ju kanske underlätta försäljning för dig sheriffen och du var ju själv inte intresserad av Johans bas?
Janne skrev:Funderar på om inte jag skulle behöva en p-bas med flats till ett projekt under hösten, vad vill du ha för den Johan?
Hoppas att det här inte enbart bektraktas som trådstöld, det skulle ju kanske underlätta försäljning för dig sheriffen och du var ju själv inte intresserad av Johans bas?
Inga problem Janne
Efter dina tjänster kan du kapa hur mycket du vill. (Även om jag inte kategoriserar det här som trådkapning)