Död häst igen. Lim Hjälp
- hedeblom
- Medlem
Ouch!
Insåg (i rättan tid) att någon dragit ett gäng skruvar genom greppbrädan under de fina spackelmärkena. Får karva bort lite spackel först. Någon har lagat den här basen som har gått sönder i halsklacken med en skruv rakt genom greppbrädan. Men uppenbarligen även med några extraskruvar. Ah well. Tålamod är da shitt!
/pelle
Insåg (i rättan tid) att någon dragit ett gäng skruvar genom greppbrädan under de fina spackelmärkena. Får karva bort lite spackel först. Någon har lagat den här basen som har gått sönder i halsklacken med en skruv rakt genom greppbrädan. Men uppenbarligen även med några extraskruvar. Ah well. Tålamod är da shitt!
/pelle
- Apetronic
- Medlem
Du kan köpa "Isopropanol Sprit" på Apoteket. Isopropanol lämnar inga rester när det dunstar bortsett från den lilla mängd fukt den absorberar från underliggande material.hedeblom skrev:Lysande!
Då återstår två frågor:
1) Var får man tag på ren sprit?
2) Någon som har meckat med en Jan Josef Dvorak/Strunal och vet hur stor sannolikheten är att det är benlim och inte ondskan själv däri?
/pelle
När du ändå är på apoteket så är ett hett tips att köpa ludd-fria "swaps/svabbar". Kommer inte ihåg vad dom heter men det är såna fyrkantiga bomullsliknande saker dom pillar dit under plåstret om när man får en spruta på sjukan (vitt paket med röd/blå/orange text, har ungf samma form som en after-eight ask)
Fördelen med dessa swaps är att dom inte släpper fibrer eller annat tjafs när du gnuggar bort/rengör limrester eller smuts (eller innan du ska limma\lacka\vaxa osv)
Dessutom så är samma kit (iso + svabbar)perfekt att rengöra vinylplattor med =)
- hedeblom
- Medlem
Lika bra att fortsätta i den här tråden.
Nu har jag fått loss greppbrädan med mycket tålamod och en hel del rödsprit.
Nu återstår halsklacken som sitter kvar i fickan på kroppen. Där finns det inget spel. Men limmet verkar vara detsamma. Någon som har en idé om hur jag får in den förlösande spriten där? På greppbrädan kunde jag ju bända upp lite och låta spriten glida ner på ett bladmått i springan.
/pelle
Nu har jag fått loss greppbrädan med mycket tålamod och en hel del rödsprit.
Nu återstår halsklacken som sitter kvar i fickan på kroppen. Där finns det inget spel. Men limmet verkar vara detsamma. Någon som har en idé om hur jag får in den förlösande spriten där? På greppbrädan kunde jag ju bända upp lite och låta spriten glida ner på ett bladmått i springan.
/pelle