Greppbrädesproblem!

Diskussioner om kontrabasar
KontraKurt
Medlem

Inlägg av KontraKurt »

MatsD skrev:Det finns väl knappast någon som greppar toner på brädans sista decimeter.
/Mats D
Jo, det finns det! Men då företrädesvis på G-sträng.
.
Användarvisningsbild
inferno
Medlem

Inlägg av inferno »

Så har man fått sig en ny bas skickad från Thomann. Det blev en svart med ebenholtzbräda. Numer har även de billigaste thomannbasarna ebenholtz så det kanske har varit mycket problem tidigare med rosewoodbrädorna. Nåväl, så fort jag får hem den ska lambertsträngarna på och slappandet återupptas. Slänger upp en bild när den har anlänt.

/Inferno
:twisted: :twisted: Jazzhatande psychoslappare :twisted: :twisted:

Billigaste Thomannkontran med Lambert fejksenor
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Grattis! kul med fungerande leverantörer
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++

Inlägg av Daionsavage »

inferno skrev:Så har man fått sig en ny bas skickad från Thomann. Det blev en svart med ebenholtzbräda. Numer har även de billigaste thomannbasarna ebenholtz så det kanske har varit mycket problem tidigare med rosewoodbrädorna. Nåväl, så fort jag får hem den ska lambertsträngarna på och slappandet återupptas. Slänger upp en bild när den har anlänt.

/Inferno
Fan... nu vill jag ju ha en sån istället för den jag har! :Pinoch:
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Jag vet en snubbe som köpte en för ett tag sen, och på den var det infärgad svart greppbräda... tror det stod ebenholtz då med---
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++

Inlägg av Daionsavage »

epa skrev:Jag vet en snubbe som köpte en för ett tag sen, och på den var det infärgad svart greppbräda... tror det stod ebenholtz då med---
Fast ebenholz är inte alltid svart, en del färgar in den bara för att "det skall vara så". Lite synd, eftersom mönstret som finns oftast är bra mycket vackrare att titta på än en blanksvart yta.
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
inferno
Medlem

Inlägg av inferno »

epa skrev:Jag vet en snubbe som köpte en för ett tag sen, och på den var det infärgad svart greppbräda... tror det stod ebenholtz då med---
Precis som Daionsavage säger så behöver inte ebeholtz vara svart. Finns en del gitarrer med ebenholtzbräda som är mörkade för att annars tror inte folk att det är ebenholtz. Men det är ju lätt att kolla, går ju att skrapa lite på greppbrädans undersida och se vad som kommer fram. Jag lämnar besked när jag fått basen och kollat det.

/Inferno
:twisted: :twisted: Jazzhatande psychoslappare :twisted: :twisted:

Billigaste Thomannkontran med Lambert fejksenor
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Jaha, då kanske det inte va så konstigt som jag först tänkte... hihi...
Fuuzzzz.....
Skriv svar