Jo, egentligen. Jag har bra preamps, behöver bara en ordentlig buffer för elkontrabasen.Roger Hedin skrev: ↑fre 19 apr 2019, 00:30 Vi ska ju inte blanda äpplen och päron, egentligen...
En billig DI går hitta som är helt okej, men en billig preamp med DI som är bra är svårare att hitta. Därför blir också preamparna betydligt dyrare. Men - jag antar att det är en sån du är ute efter, och inte "bara" en DI...
[KÖPT] DI med 10 mOhms impedans
-
- Medlem
Re: DI med 10 mOhms impendans
NS Design NXT-4
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
- Roger Hedin
- Medlem++
Kolla då in Redeemer från Creation AudioLabs. Den gör susen! Med den kan jag använda vilken stärkare som helst utan att få en anemisk ton.DanielW skrev: ↑fre 19 apr 2019, 21:50Jo, egentligen. Jag har bra preamps, behöver bara en ordentlig buffer för elkontrabasen.Roger Hedin skrev: ↑fre 19 apr 2019, 00:30 Vi ska ju inte blanda äpplen och päron, egentligen...
En billig DI går hitta som är helt okej, men en billig preamp med DI som är bra är svårare att hitta. Därför blir också preamparna betydligt dyrare. Men - jag antar att det är en sån du är ute efter, och inte "bara" en DI...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
-
- Medlem
Hm, den där man bygger in verkar lite lockande. Eller den de kallar Inline. Men utlovar bara "> 2 Mohms". Jag vill ju ha 10.Roger Hedin skrev: ↑lör 20 apr 2019, 00:51Kolla då in Redeemer från Creation AudioLabs. Den gör susen! Med den kan jag använda vilken stärkare som helst utan att få en anemisk ton.DanielW skrev: ↑fre 19 apr 2019, 21:50Jo, egentligen. Jag har bra preamps, behöver bara en ordentlig buffer för elkontrabasen.Roger Hedin skrev: ↑fre 19 apr 2019, 00:30 Vi ska ju inte blanda äpplen och päron, egentligen...
NS Design NXT-4
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
- Roger Hedin
- Medlem++
Fast det är en felskrivning. Det ska vara "över 20 Mohm". Titta på tredje punkten i punktlistan:DanielW skrev: ↑lör 20 apr 2019, 14:06Hm, den där man bygger in verkar lite lockande. Eller den de kallar Inline. Men utlovar bara "> 2 Mohms". Jag vill ju ha 10.Roger Hedin skrev: ↑lör 20 apr 2019, 00:51Kolla då in Redeemer från Creation AudioLabs. Den gör susen! Med den kan jag använda vilken stärkare som helst utan att få en anemisk ton.DanielW skrev: ↑fre 19 apr 2019, 21:50Jo, egentligen. Jag har bra preamps, behöver bara en ordentlig buffer för elkontrabasen.Roger Hedin skrev: ↑fre 19 apr 2019, 00:30 Vi ska ju inte blanda äpplen och päron, egentligen...
https://www.creationaudiolabs.com/redeemer
Jag skrev till dem och frågade vilket som var rätt info; över 20 var deras svar i eposten.

"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
-
- Medlem
Jamen DÅSÅ. Att ingen har ändrat på sajten?Roger Hedin skrev: ↑lör 20 apr 2019, 14:32Fast det är en felskrivning. Det ska vara "över 20 Mohm". Titta på tredje punkten i punktlistan:DanielW skrev: ↑lör 20 apr 2019, 14:06Hm, den där man bygger in verkar lite lockande. Eller den de kallar Inline. Men utlovar bara "> 2 Mohms". Jag vill ju ha 10.Roger Hedin skrev: ↑lör 20 apr 2019, 00:51Kolla då in Redeemer från Creation AudioLabs. Den gör susen! Med den kan jag använda vilken stärkare som helst utan att få en anemisk ton.DanielW skrev: ↑fre 19 apr 2019, 21:50Jo, egentligen. Jag har bra preamps, behöver bara en ordentlig buffer för elkontrabasen.Roger Hedin skrev: ↑fre 19 apr 2019, 00:30 Vi ska ju inte blanda äpplen och päron, egentligen...
https://www.creationaudiolabs.com/redeemer
Jag skrev till dem och frågade vilket som var rätt info; över 20 var deras svar i eposten.![]()
NS Design NXT-4
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
-
- Medlem
Dubbelpost
Senast redigerad av DanielW den sön 21 apr 2019, 08:35, redigerad totalt 1 gånger.
NS Design NXT-4
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
-
- Medlem
PM
NS Design NXT-4
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
-
- Medlem
Re: DI med 10 mOhms impedans
Det blev en EBS Microbass II till slut, tror det blir grymt.
Tack för en mycket givande köpes-tråd!
Tack för en mycket givande köpes-tråd!
NS Design NXT-4
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1
EBS Stanley Clarke Wah
Ibanez BTB 675
Carnes Jazzline
EBS Microbass II
EBS-1