anli skrev:Jag tror han bytte redan efter första.
Jag lyssnar på den tredje plattan just nu och då är det i alla fall absolut p-bas.
Otroligt bra sådant ljud dessutom. Och lir...
All Mod Cons?
Är det inte Rick?
Jag har sett honom spela låtarna live med Rick i alla fall. Annars är det ett helt sjukt häftigt P-basljud han fått till.
anli skrev:Jag tror han bytte redan efter första.
Jag lyssnar på den tredje plattan just nu och då är det i alla fall absolut p-bas.
Otroligt bra sådant ljud dessutom. Och lir...
All Mod Cons?
Är det inte Rick?
Jag har sett honom spela låtarna live med Rick i alla fall. Annars är det ett helt sjukt häftigt P-basljud han fått till.
Jag är inte säker.
Måste lyssna först.
Nu kör jag hur som haver "Sound Affects" med p-bas ljud i kubik
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Tittar just nu på baksidan av omslaget till "All Mod Cons" och där är en svart p-bas (det måste du väl ha sett?). Men det behöver förstås inte betyda nåt.
Skall kontrollyssna senare i kväll.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Ja... Fjärde plattan "Sound Affects" p-bas är liite väl runt och tråkigt på vissa låtar.
Men på tredje plattan "Setting Sons" sitter P:et som en smäck.
anli skrev:Ja... Fjärde plattan "Sound Affects" p-bas är liite väl runt och tråkigt på vissa låtar.
Men på tredje plattan "Setting Sons" sitter P:et som en smäck.
På den andra plattan "This is the modern world" är det helt klart en trött Rickenbacker!
"All Mod Cons" från 78:a har p-bas med Rotosoundsträngar, Swing Bass eller Solo Bass!
Haha... den hade jag glömt! Hittade den inte i samlingen... nån måste ha lånat den anno dazumal och valt att behålla den.
Förklarar saken
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GSgajIhN ... re=related[/youtube]
Och här har han plötsligt en helsvart Rick! Eller vad den där svarta saken nu är. Signatur-bas kanske?
Han swingade visst med sina basar lite.
Just där verkar det vara playback, av basljudet att döma.
Snygg bas iallafall.
Dramo skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GSgajIhN ... re=related[/youtube]
Och här har han plötsligt en helsvart Rick! Eller vad den där svarta saken nu är. Signatur-bas kanske?
Han swingade visst med sina basar lite.
Jag vet inte om det redan nämnts, men i början av sin karriär med Jam, d.v.s. innan han fick råd med the real thing, så spelade Bruce på en Rickenbacker-kopia från Ibanez. Jag tror t.o.m. att han använde den på första plattan. Kanske är det den vi ser i videoklippet?