bootsy skrev:Jag tycker nog att båda alternativen har sin charm.
Eller varför inte såhär: http://www.youtube.com/watch?v=zZ-Nf7j2 ... re=related
Jag vet inte vilken idiot som satt sej att hacka upp hennes sång men förutom början av låten så tycker jag att det är en vackert genomförd tanke...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Jo, tjena.[/quote]
Ja man saknar ju verkligen nåt.......................................................................................................................men man är ju tydligen olika...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
bootsy skrev:Jag tycker nog att båda alternativen har sin charm.
Eller varför inte såhär: http://www.youtube.com/watch?v=zZ-Nf7j2 ... re=related
Jag vet inte vilken idiot som satt sej att hacka upp hennes sång men förutom början av låten så tycker jag att det är en vackert genomförd tanke...
TDHP skrev:Dessutom har jag duktigt "edgigt" ljud, ganska mycket mid och diskant. "Fullregisterbas" liksom.
Precis , ditt ljud passade kanon till trio....mitt "vanliga" sound har sustain som en dörrmatta och det finns , efter att inte bytt dom redan från början säckiga slipade på 3 år, inte mycket till diskant och högmid att finna så det kan ha med saken att göra ...fast mest är det nog att jag inte har koll på trio-bas helt enkelt...
bootsy skrev:
Hon sjunger ju verkligen inte tråkigt!
Jag tycker att hon sjunger lite för vårdat och återhållet...
Superskön...
Har spelat i trio i snart 18 år (sedan jag plockade upp basen). Det ställer lite mer krav kanske men samtidigt har man lite frihet att inte behöva bry sig om så mycket mer än en gitarr och trummor (i vårt fall). Har även börjat spela i en kvintett, alltså en gitarrist och sångare extra. Det är en otrolig skillnad. Flera viljor men samtidigt skönt att bara ägna sig åt att sätta ett gött baslir. Två gitarrer ger ju också större möjligheter i låtarna. Jag föredrar dock trioformatet om jag tvingas välja, men det beror nog också på att vår trio är väldigt samspelt vilket är lättare att bli ju färre man är naturligtvis.
kmo skrev:Låter oftast mycket bättre på smågig typ pubar, mindre klubbar. Luft är bra!
2 guror så tar soundcheck ofta en timma istället för 10 min..
Sen är utljudet grötigt ändå... 3 är rock`n roll!!
optic skrev:min favvotrio är piano bas och trummor.
Du gillade ju inte trio fem poster upp för att "ljudbilden är jävligt sådär". Har du hunnit komma på bättre tankar?
Men mongo. Bara för att jag tycker att ljudbilden är sådär kan jag väl fortfarande ha en favorit bland de olika triomöjligheterna.
Lika genomtänkt och välformulerad som vanligt ser jag.
Uttrycket är kvalitetsförsäkrat och stabilt.
Well, skriver man ett inlägg enbart för att hugga, och speciellt om man gör det på ett så misslyckat och smått ointelligent sätt, så får man tillbaka därefter. Och så är det med det.
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
kmo skrev:Låter oftast mycket bättre på smågig typ pubar, mindre klubbar. Luft är bra!
din avatarbas ser exakt ut som min '75a
Vem äre?
Det måste man gissa
Bandet han spelar i nuförtiden började som trio. Anli??
optic skrev:min favvotrio är piano bas och trummor.
Du gillade ju inte trio fem poster upp för att "ljudbilden är jävligt sådär". Har du hunnit komma på bättre tankar?
Men mongo. Bara för att jag tycker att ljudbilden är sådär kan jag väl fortfarande ha en favorit bland de olika triomöjligheterna.
Lika genomtänkt och välformulerad som vanligt ser jag.
Uttrycket är kvalitetsförsäkrat och stabilt.
Well, skriver man ett inlägg enbart för att hugga, och speciellt om man gör det på ett så misslyckat och smått ointelligent sätt, så får man tillbaka därefter. Och så är det med det.
Oj vad du lyckades med att göra bort mig där. Duktig!
Vem äre?
Det måste man gissa
Vem äre?
Det måste man gissa