Disskutera - vilka kommentar passar/passar inte i en annons?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Johannes skrev:
TDHP skrev:Värst vad folk var lättstötta här då! :wink:
Ja jösses.
Vill man inte ha snack i säljtråden, annonsera inte på Pratabas. Det här är ett forum, här diskuteras och småpratas det. På Blocket kan ingen höra dig skrika. Testa där. Eller Vendolin.
Hahaha.

Men jag håller med. Det är så det funkar här Mats och det är bara att vänja sig annars kommer du reta dig på forumet tills du lämnar det. Men jag lovar att jag kommer i alla fall inte skriva något okonstruktivt eller offtopic i dina säljtrådar. :D
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

MatsD: Jag tror vägen till en gammal Rick kommer att vara betydligt kortare om du säljer Windmillarna cash, och sen köper en Rick för, just det, cash.

Du har två grymma jazzar där!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

dereborn

Inlägg av dereborn »

Ja, det är ju bra mycket mer snack om windmill-basarna o ricken i den här tråden än i den nya, ostörda säljestråden....
Janne

Inlägg av Janne »

Bild
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Janne skrev:Bild
Gör hon en "Windmill"?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

BB3000S skrev:MatsD: Jag tror vägen till en gammal Rick kommer att vara betydligt kortare om du säljer Windmillarna cash, och sen köper en Rick för, just det, cash.

Du har två grymma jazzar där!
Jag tror att du har rätt. Tror att det är bättre att försöka sälja windmillbasarna.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

anli: jag tror inte du avsiktligen ville vara negativ och förstöra mina chanser till ett byte, dessutom har du ju bett om ursäkt osv, så det är inga hard feelings från mig.

Nån gång måste man ju få vara lite grinig och ha kort stubin också. Men nu är lackar det ju på allvar mot jul så nu får man bli mystomte igen.

/Mats D
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Hade jag haft en Ric så hade ja bytt med dig direkt.. :)
Hur fan tänker du när du skriver att du vill ha en RIC??
dom e ju usch..

För de andra. Ingen av MatsD's Windmill Jazzar är aktiva..
Inte ens stämda med batteridriven stämmis.. Så långt från ett batteri man kan komma alltså. :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Inlägg av Basmagnus »

Johannes skrev: Vill man inte ha snack i säljtråden, annonsera inte på Pratabas. Det här är ett forum, här diskuteras och småpratas det. På Blocket kan ingen höra dig skrika. Testa där. Eller Vendolin.
Precis!! Här är ju en stor del av charmen att det svävas iväg i olika riktningar och har man tur bumpas tråden tills varan är såld.
En lugn och fin säljannons på PB hamnar fort i glömska.....
Vill man ha en ostörd säljannons så finns det ju andra forum där det förmodligen funkar bättre!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

tror de finns nåt forum som heter Knullis :)
Där kan man sälja sig anonymt. :D
gäst

Inlägg av gäst »

marcbass skrev:tror de finns nåt forum som heter Knullis :)
Där kan man sälja sig anonymt. :D
Joråsatte...
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

okej..

DET FINNS ETT forum som heter Knullis! :)

Även knullkontakt FINNS, det VET JAG!

Nöjd? :D
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

marcbass skrev:Hade jag haft en Ric så hade ja bytt med dig direkt.. :)
Hur fan tänker du när du skriver att du vill ha en RIC??
dom e ju usch..

För de andra. Ingen av MatsD's Windmill Jazzar är aktiva..
Inte ens stämda med batteridriven stämmis.. Så långt från ett batteri man kan komma alltså. :D
Jag e lite dum i huvet, det är bara att konstatera. Den jazz som får mest speltid här hemma är min Squier som kostade 2.500 pix ny, och det kanske är för att den låter mest som en rick av mina basar, tror det beror på att mikarna har ett så hårt ljud och att jag slängt på DR Lo Riders som låter rätt metalliska. Så det är väl lite att kasta pärlor för svin att låta mig ha två finjazzbasar från Windmill.

Jag har inte ägt nån Rick sedan 1980-1981 men på 70-talet var det den enda bas jag kunde tänka mig spela på. För ett antal år sedan köpte jag en sprillans 4003 men det var inte alls samma känsla i den kunde jag snart konstatera, så den såldes. Däremot provspelade jag i samma veva en gammal röd 4001 på TipTop i Stockholm (de hade fortfarande Rick-agenturen då för övrigt) och det var ju som att hitta hem direkt. Jag ångrar att jag inte köpte den då men den var i lite väl relikerat skick och det var innan jag började gilla relikerat. Så nu är det dags att ta tjuren vid hornen, skaffa en 70-tas rick och se om magin infinner sig. Jag passade vid det tillfället också på att testa en 4004 och även om inte heller den hade samma spelkänsla som en gammal rick så blev jag förtjust i den på ett annat sätt - därför lämnar jag dörren öppen för en sådan också.

/Mats D
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Basmagnus skrev:
Johannes skrev: Vill man inte ha snack i säljtråden, annonsera inte på Pratabas. Det här är ett forum, här diskuteras och småpratas det. På Blocket kan ingen höra dig skrika. Testa där. Eller Vendolin.
Precis!! Här är ju en stor del av charmen att det svävas iväg i olika riktningar och har man tur bumpas tråden tills varan är såld.
En lugn och fin säljannons på PB hamnar fort i glömska.....
Vill man ha en ostörd säljannons så finns det ju andra forum där det förmodligen funkar bättre!
Vad bra, då kan ju du byta bort din BG mot min Whitebird, apropå att sväva i väg. :wink:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
gäst

Inlägg av gäst »

marcbass skrev:okej..

DET FINNS ETT forum som heter Knullis! :)

Även knullkontakt FINNS, det VET JAG!

Nöjd? :D
Oh ja. Ärlighet varar längst!
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

MatsD skrev:Jag e lite dum i huvet, det är bara att konstatera. Den jazz som får mest speltid här hemma är min Squier som kostade 2.500 pix ny, och det kanske är för att den låter mest som en rick av mina basar [osv...]
är du lite dum i huvet för att du tycker din squier är bra?
är du lite dum i huvet för att du vill ha en rick?
är du lite dum i huvet för att du vet vad du vill ha och prioriterar det?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

bassdude skrev:
MatsD skrev:Jag e lite dum i huvet, det är bara att konstatera. Den jazz som får mest speltid här hemma är min Squier som kostade 2.500 pix ny, och det kanske är för att den låter mest som en rick av mina basar [osv...]
Jag vet inte riktigt men det första kanske - att jag ofta fastnar mer för billiga instrument än dyra. Den här billiga squier-basen låter precis som jag vill att en jazz ska låta (fast mitt ideal kanske drar lite åt rick-hållet då) och den känns dessutom riktigt bra att spela på, även om dyrbasarna konkurrerar lite starkare just på det området.

På p-bassidan är det likadant. Jag köpte ett lik för typ 2 tusen av marcbass, jag tror kropp och elektronik är J&D. Det satt en bandlös Warmoth-hals på den men jag skiftade till min gamla japan-hals från sent 80-tal. Jag har aldrig spelat på en p-bas som låter bättre och spelkänslan är också riktigt bra, även om detta är en lite bredare p-hals och jag egentligen föredrar de som är lite smalare åt jazz-hållet.

Nu är det ju bara hoppas då om man köper/byter till sig en gammal rick att man inte upptäcker att en Shine-kopia känns och låter bättre...

/Mats D
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

MatsD skrev:
bassdude skrev:
Jag vet inte riktigt men det första kanske - att jag ofta fastnar mer för billiga instrument än dyra. Den här billiga squier-basen låter precis som jag vill att en jazz ska låta (fast mitt ideal kanske drar lite åt rick-hållet då) och den känns dessutom riktigt bra att spela på, även om dyrbasarna konkurrerar lite starkare just på det området.

På p-bassidan är det likadant. Jag köpte ett lik för typ 2 tusen av marcbass, jag tror kropp och elektronik är J&D. Det satt en bandlös Warmoth-hals på den men jag skiftade till min gamla japan-hals från sent 80-tal. Jag har aldrig spelat på en p-bas som låter bättre och spelkänslan är också riktigt bra, även om detta är en lite bredare p-hals och jag egentligen föredrar de som är lite smalare åt jazz-hållet.

Nu är det ju bara hoppas då om man köper/byter till sig en gammal rick att man inte upptäcker att en Shine-kopia känns och låter bättre...

/Mats D
Låter väldigt ekonomiskt Mats! Tänk om det kunde vara så för en annan... :?

Spännande det där med billiga basar; jag hade en OLP som var kalasbra. Provspelade en annan som inte var "inställd" på samma sätt som min, vilket gjorde att jag upplevde den som ganska så dålig. Antar att variationen är större hos billigare instrument, men det finns fortfarande guldklimpar!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Det är lite så på gitarrsidan också. Jag har spelat på ett otal Gibson Les Paul och bortsett från en moddad Junior '89 med p90 som jag har så har jag aldrig gillat dem, hur dyra de än varit. Så ropade jag för ett tag sedan in en The Paul på eBay, en av Gibsons absolut sneakigaste Les Paul-modeller som gjordes i skiftet mellan 70- och 80-tal, i valnöt i stället för mahogny och och med nån sorts fejkad ebenholz-bräda, och den är bara SÅ skön att lira på. Det satt iofs billiga Epiphone-mikar på som jag bytte mot ett Lundgren-set jag hade liggande och så bytte jag mekaniken, men det gjorde jag mest för att jag alltid vill ha vintage Kluson på alla mina gitarrer.

/Mats D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

MatsD skrev:Det är lite så på gitarrsidan också. Jag har spelat på ett otal Gibson Les Paul och bortsett från en moddad Junior '89 med p90 som jag har så har jag aldrig gillat dem, hur dyra de än varit. Så ropade jag för ett tag sedan in en The Paul på eBay, en av Gibsons absolut sneakigaste Les Paul-modeller som gjordes i skiftet mellan 70- och 80-tal, i valnöt i stället för mahogny och och med nån sorts fejkad ebenholz-bräda, och den är bara SÅ skön att lira på. Det satt iofs billiga Epiphone-mikar på som jag bytte mot ett Lundgren-set jag hade liggande och så bytte jag mekaniken, men det gjorde jag mest för att jag alltid vill ha vintage Kluson på alla mina gitarrer.

/Mats D
Åhå... koll på Les paul! Bra, för jag har lovat grabben en goldtop om han klarar i genom 3 år i gymansiet hyfsat. Bra att veta vilka som har pejl, det är ju ett myller av modeller och mickar.
Nu drar jag iofs rejält off-topic... men tänkte hjälpa honom skruva ihop en Strata efter hans ideer i vår. Mån SRV variant fast med smal hals och bluesmick i hals och vassare metal i mitt och stall. Kul projekt som han får pynta själv dock ;-)
Slut på off-topic :oops:
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

anli skrev:Btw en Cheyenne vore kul att prova vid tillfälle. Hade inte Parkas en sån som han slarvade bort dummern?

Ja, en Cheyenne har jag haft.
Den bas jag ångrar mest att jag sålt.
Den enda bas jag riktigt ångrar jag sålt tror jag... Den och Victoryn.

Mats: Kommer du över en 4004 så köp den.
Den jag hade var den trärena valnöt/lönn med guldmekanik, knappast den snyggaste basen på marknaden men skön hals och grymt bra sound!

Ang Shine/vs Ric så tycker jag personligen att Shine-ric:arna känns väldigt plastiga och tråkiga, lite som en leksaksbas, fejk helt enkelt.
Men jag är övertygad om att man skulle kunna hitta en Ric-kopia som också känns kanon och låter bra.

TILLÄGG:
Det gick en 4004c, exakt lika som min för 1300 pund på ebay.co.uk
De är inte alls vanliga och verkar betinga rätt högt värde.
Billigare att köpa en 4001 skulle jag tro.
Eller t.ex. den där 4003:an smo ligger billigt på Blocket/Vendolin.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Skulle köpt den där 4004:an då medan TipTop fortfarande hade agenturen. De nästan trugade på mig den och sänkte priset och den var riktigt bra, men jag var helt inställd då på att det var 4001/4003 som gällde och sen köpte jag den där 4003 från England för att väntetiden på TipTop var för lång och så var den inte bra och så var förstås den där 4004:an borta.

Det verkar vara guld-hardware på de flesta 4004 vilket jag tycker är lite hallick men jag tror jag sett nån med krom.

Ja ja, rätt vad det är så dyker väl rätt objekt upp.

/Mats D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Vänta inte att det dyker upp nå´n 4004.

Jag har sett EN i Sverige och det var den som jag köpte/bytte åt mig på Musikbörsen i Gävle.
Bytte in den där för 10-12 år sedan och har sedan dess aldrig sett nå´n i Sverige.
Förmodligen om det var en valnöt/lönn som du såg hos Tip Top så måste det nästan varit samma ex som jag ägt.
Iofs så hade inte Ric nå´n agentur i Sverige då.
Prislappen var då 12000 spänn och jag bytte in en hel del skit och fick byta jämnt....
Sedan bytte jag in Ric:en och betalade 3000 mellan mot Warwicken.... :)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:Sedan bytte jag in Ric:en och betalade 3000 mellan mot Warwicken.... :)
:shock: AAAAAARRRRRGGGHHHH!!!!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

TDHP skrev:
blackparkas skrev:Sedan bytte jag in Ric:en och betalade 3000 mellan mot Warwicken.... :)
:shock: AAAAAARRRRRGGGHHHH!!!!
Nu fick jag ont i magen av ångest.
Skriv svar