Hittade ingen av dessa så jag prövade den här istället... Har en stinkfootmoddad boss sd-1:a också som jag är väldigt nöjd med. Är tillfredsställd nu på OD-fronden men man vet aldrig om en moollon eller ett blåbär kommer springandes förbi kanske jag knipen den med...Valle skrev:Kul att du hittat rätt. Du gav alltså upp Moollon och Blueberry??Klinta skrev:Shit!
Fan vad bra den är! Precis vad jag letat efter.
Catalinbread SFT Overdrive
- Klinta
- Medlem+
- Valle
- VIP medlem
Jag har ju en Moollon som jag är galet nöjd med, men köpte en SFT för att testa. Jag kom fram till att det är ganska stor skillnad i karaktär på dom, båda låter grymt varmt och bra men SFT är mycket mer ampegfärgad medan Moollon är nästan helt transparent. Kompletterar varandra med andra ord.Klinta skrev:Hittade ingen av dessa så jag prövade den här istället... Har en stinkfootmoddad boss sd-1:a också som jag är väldigt nöjd med. Är tillfredsställd nu på OD-fronden men man vet aldrig om en moollon eller ett blåbär kommer springandes förbi kanske jag knipen den med...Valle skrev:Kul att du hittat rätt. Du gav alltså upp Moollon och Blueberry??Klinta skrev:Shit!
I morgon kommer min adapter så äntligen kan jag mata SFTn med 18v. Prova det för ett tag sedan hemma hos Nick och pedalen blev verkligen ett monster. Hur dynamisk som helst. Från småprutt till jättevrål bara genom att ändra anslaget. Ett litet tips för alla er SFTägare.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Ja, det hände mycket mer när vi körde den på 18v jämnfört med 9v. Rolig pedal!Valle skrev:Jag har ju en Moollon som jag är galet nöjd med, men köpte en SFT för att testa. Jag kom fram till att det är ganska stor skillnad i karaktär på dom, båda låter grymt varmt och bra men SFT är mycket mer ampegfärgad medan Moollon är nästan helt transparent. Kompletterar varandra med andra ord.Klinta skrev:Hittade ingen av dessa så jag prövade den här istället... Har en stinkfootmoddad boss sd-1:a också som jag är väldigt nöjd med. Är tillfredsställd nu på OD-fronden men man vet aldrig om en moollon eller ett blåbär kommer springandes förbi kanske jag knipen den med...Valle skrev:Kul att du hittat rätt. Du gav alltså upp Moollon och Blueberry??Klinta skrev:Shit!
I morgon kommer min adapter så äntligen kan jag mata SFTn med 18v. Prova det för ett tag sedan hemma hos Nick och pedalen blev verkligen ett monster. Hur dynamisk som helst. Från småprutt till jättevrål bara genom att ändra anslaget. Ett litet tips för alla er SFTägare.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Å fasen! Det är 18 Volt som gäller? Måste jag testa! Kanske är därför min uppför sig lite konstigt...
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Valle
- VIP medlem
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
På min också.
Vad finns det för adaptrar?
Vad finns det för adaptrar?
"Oh my god it's the funkys**t!"
- Valle
- VIP medlem
- groovyjr
- VIP medlem
- lowfreq
- Medlem++
Efter en snabbtest i 18v -
Tycker den låter likadant.. fast med mer tryck och headroom. Men bättre ljud....? Njä.
Kan nog tänkas att 18v är bättre om man enbart kör med SFT:n.
jag har en Sansamp direkt efter SFTn.. och då tycker jag den funkar bättre i 9v.
So far...
Tycker den låter likadant.. fast med mer tryck och headroom. Men bättre ljud....? Njä.
jag har en Sansamp direkt efter SFTn.. och då tycker jag den funkar bättre i 9v.
So far...
Don't mess with me, I do not want any treble!
- Valle
- VIP medlem
Nä, bättre vet jag inte men som sagt mer headroom, och mer dynamik.lowfreq skrev:Efter en snabbtest i 18v -
So far...
- groovyjr
- VIP medlem
Fick min idag och hämtade den just innan ett bluesrep.
Oh yes, jag kan bara instämma i hyllningskören, den låter precis som jag vill. Allt från lite morrande vid hårdare anslag till riktigt ställ om man vill. Körde den genom min Ampeg micro vr som jag tycker låter bra i sig självt men med denna lilla pedal så blev det en helt annan stärkare och då bara på ett bra sätt, lät betydligt mer rör om det. Ett gott tecken är väl när ens spelkompisar reagerar på att det låter bättre än det brukar.
Kort och gott skitnöjd, denna stannar!
Tack för all info och lovord här som fick mig att byta till denna.
Oh yes, jag kan bara instämma i hyllningskören, den låter precis som jag vill. Allt från lite morrande vid hårdare anslag till riktigt ställ om man vill. Körde den genom min Ampeg micro vr som jag tycker låter bra i sig självt men med denna lilla pedal så blev det en helt annan stärkare och då bara på ett bra sätt, lät betydligt mer rör om det. Ett gott tecken är väl när ens spelkompisar reagerar på att det låter bättre än det brukar.

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Ja, jag håller med. Mer tryck ur pedalen. Men skulle inte säga att den egentligen låter annorlunda.Valle skrev:Nä, bättre vet jag inte men som sagt mer headroom, och mer dynamik.lowfreq skrev:Efter en snabbtest i 18v -
So far...
- BB3000S
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
groovyjr skrev:Fick min idag och hämtade den just innan ett bluesrep.
Oh yes, jag kan bara instämma i hyllningskören, den låter precis som jag vill. Allt från lite morrande vid hårdare anslag till riktigt ställ om man vill. Körde den genom min Ampeg micro vr som jag tycker låter bra i sig självt men med denna lilla pedal så blev det en helt annan stärkare och då bara på ett bra sätt, lät betydligt mer rör om det. Ett gott tecken är väl när ens spelkompisar reagerar på att det låter bättre än det brukar.![]()

Plötsligt tycker jag att det borde arrangeras en Malmö-träff snart, så att jag får testa din nya pedal.
- groovyjr
- VIP medlem
Det är bara att ringa Peter, så löser vi det!peter_s skrev:groovyjr skrev:Fick min idag och hämtade den just innan ett bluesrep.
Oh yes, jag kan bara instämma i hyllningskören, den låter precis som jag vill. Allt från lite morrande vid hårdare anslag till riktigt ställ om man vill. Körde den genom min Ampeg micro vr som jag tycker låter bra i sig självt men med denna lilla pedal så blev det en helt annan stärkare och då bara på ett bra sätt, lät betydligt mer rör om det. Ett gott tecken är väl när ens spelkompisar reagerar på att det låter bättre än det brukar.![]()
Plötsligt tycker jag att det borde arrangeras en Malmö-träff snart, så att jag får testa din nya pedal.
If it ain't got groove it ain't got soul...
- VictorBacklin
- Medlem+
- Pool
- Medlem
Hämtar ut min försenade julklapp i afton! 

Fender American Standard Jazzbass -07. Fender AVRI 62 Jazzbas -88.
Aguilar AG 500SC + TKS 212
http://www.threeminutemadness.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clarklane.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Aguilar AG 500SC + TKS 212
http://www.threeminutemadness.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clarklane.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Valle
- VIP medlem