Ett dylikt arbetssätt? Att summera utanför bordet?Mr Spock skrev:Det förstnämnda påstod jag aldrig.Irbit skrev:1986 spelade man in på rullband och mixade i bordet. Det är det inte många som gör idag.
Det sistnämnda: well...min uppfattning är att 3 studios av 3 förordade ett dylikt arbetssätt.
Göra det själv!?
- Jan Hellman
- VIP medlem
Re: Göra det själv!?
- Mr Spock
- Medlem++
Att mixa i bordet.Irbit skrev:Ett dylikt arbetssätt? Att summera utanför bordet?Mr Spock skrev:Det förstnämnda påstod jag aldrig.Irbit skrev:1986 spelade man in på rullband och mixade i bordet. Det är det inte många som gör idag.
Det sistnämnda: well...min uppfattning är att 3 studios av 3 förordade ett dylikt arbetssätt.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- Jan Hellman
- VIP medlem
Ja det kan man också göra. Inte fel alls om kanalerna på bordet räcker till.Mr Spock skrev:Att mixa i bordet.Irbit skrev:Ett dylikt arbetssätt? Att summera utanför bordet?Mr Spock skrev:Det förstnämnda påstod jag aldrig.Irbit skrev:1986 spelade man in på rullband och mixade i bordet. Det är det inte många som gör idag.
----------
Tapatalk via mobilen
- GandhiMK2
- Medlem++
Finns bra sim'ar som gör bra saker med en ljudkälla. Har inte a/b'at dom emot en riktig STUDER tex MEN det är ju lite skit samma om dom låter exakt som en gammal kvarttummare....blir det bättre när man använder pluggen så är det ju bra....shadowskimmer skrev:Det finns väl pluggar som simulerar det?Irbit skrev:1986 spelade man in på rullband och mixade i bordet. Det är det inte många som gör idag.
Upptäckte just att Slates VTM gjorde S U S E N på en hög med sax och trumpet...kapade den lite osköna toppen och bidrig till en allmän fetma.
Waves bandar-fake gör också bra saker fast lite annorlunda...och UA's plug, som martin har bla, låter tydligen kanon också.,.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Jan Hellman
- VIP medlem
Göra det själv!?
UAD-bandkomppluggen är kanon. Ytterligare en sådan där sak som gör marginell skillnad men som kan vara viktig i helheten. Jag tycker att den låter bättre än Waves motsvarighet. Det tycker jag om dom flesta om inte alla UAD-pluggar i jämförelse med Waves....
Intressant sak att tre av tre studios mixar i bordet. Det kan väl omöjligt ha med summeringen att göra. För det är ju bara bluff och båg.
----------
Tapatalk via mobilen
Intressant sak att tre av tre studios mixar i bordet. Det kan väl omöjligt ha med summeringen att göra. För det är ju bara bluff och båg.
----------
Tapatalk via mobilen
- GandhiMK2
- Medlem++
Är mixerbord bluff och båg?? Utveckla gärna.....Irbit skrev:
----------
Tapatalk via mobilen
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- joachime
- Medlem++
Jobba i boxen eller på bordet är högst individuellt. Det har framförallt att göra med vilket arbetssätt som passar produktionen och personen.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Spelar musik och omusik på fritiden
- Jan Hellman
- VIP medlem
Nej. Läs igen.f-bass skrev:Är mixerbord bluff och båg?? Utveckla gärna.....Irbit skrev:
----------
Tapatalk via mobilen
----------
Tapatalk via mobilen
- GandhiMK2
- Medlem++
ah, du har svårt med förståelsen? Mycket enklare om du berättar det så kan man förhålla sej till det.Irbit skrev:Nej. Läs igen.f-bass skrev:Är mixerbord bluff och båg?? Utveckla gärna.....Irbit skrev:
----------
Tapatalk via mobilen
----------
Tapatalk via mobilen
Ok, så att det blir lite lättare för dej:
Mixerbord, som mr Spock ovan refererar till har en summeringsdel där allt ljud samlas efter det att det blivit behandlat i dom olika kanaler som ljudet rinner igenom (Se det som vattenflöde så blir det ganska så lätt att begripa dom flesta mixers) och hur denna skulle kunna vara ruffel och båg är svårt för mej att förstå men du får gärna försöka förklara det , om det känns det minsta relevant.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Coolt. Du har lärt dig ironi. Vilket i stort var vad mitt inlägg handlade om. Det var någon som tidigare skrev att analog summering var onödigt och sen var det någon som skrev någonting om att summeringsmixrar var på väg att dö ut. Det verkar ju onekligen som att många inte håller med om detta utan fortsätter att mixa och summera utanför datorn. Som "gillar" det som händer med en ljudbild när man lägger upp kanalerna utanför burken.f-bass skrev:ah, du har svårt med förståelsen? Mycket enklare om du berättar det så kan man förhålla sej till det.Irbit skrev:Nej. Läs igen.f-bass skrev:Är mixerbord bluff och båg?? Utveckla gärna.....Irbit skrev:
----------
Tapatalk via mobilen
----------
Tapatalk via mobilen
Mixerbord, som mr Spock ovan refererar till har en summeringsdel där allt ljud samlas efter det att det blivit behandlat i dom olika kanaler som ljudet rinner igenom (Se det som vattenflöde så blir det ganska så lätt att begripa dom flesta mixers) och hur denna skulle kunna vara ruffel och båg är svårt för mej att förstå men du får gärna försöka förklara det , om det känns det minsta relevant.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- GandhiMK2
- Medlem++
Det är inte lätt inte...men du lyckades hålla dej ifrån tjafs i flera timmar.Irbit skrev:Coolt. Du har lärt dig ironi. Vilket i stort var vad mitt inlägg handlade om. Det var någon som tidigare skrev att analog summering var onödigt och sen var det någon som skrev någonting om att summeringsmixrar var på väg att dö ut. Det verkar ju onekligen som att många inte håller med om detta utan fortsätter att mixa och summera utanför datorn. Som "gillar" det som händer med en ljudbild när man lägger upp kanalerna utanför burken.f-bass skrev:ah, du har svårt med förståelsen? Mycket enklare om du berättar det så kan man förhålla sej till det.Irbit skrev:Nej. Läs igen.f-bass skrev:Är mixerbord bluff och båg?? Utveckla gärna.....Irbit skrev:
----------
Tapatalk via mobilen
----------
Tapatalk via mobilen
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- Jan Hellman
- VIP medlem
Grattis. Du också.f-bass skrev:Det är inte lätt inte...men du lyckades hålla dej ifrån tjafs i flera timmar.
- GandhiMK2
- Medlem++
Usch, ditt ägg. Innan du kom tillbaka och fånade dej så snackade vi andra om vettiga saker men vill du fucka upp tråden så be my guest. Inte min tråd så det är ju knappast mej du sabbar för.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Ok. Först "idiot" och nu "ägg". Bravo. Knock yourself out......f-bass skrev:Usch, ditt ägg. Innan du kom tillbaka och fånade dej så snackade vi andra om vettiga saker men vill du fucka upp tråden så be my guest. Inte min tråd så det är ju knappast mej du sabbar för.
- GandhiMK2
- Medlem++
japp, du har inget monopol på att kalla folk för saker. skapa en tråd för det , kanske?Irbit skrev:Ok. Först "idiot" och nu "ägg". Bravo. Knock yourself out......f-bass skrev:Usch, ditt ägg. Innan du kom tillbaka och fånade dej så snackade vi andra om vettiga saker men vill du fucka upp tråden så be my guest. Inte min tråd så det är ju knappast mej du sabbar för.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jaha..... Och vad har jag kallat dig i den här tråden som är så hemskt då? Jag råkade av misstag skriva ditt smeknamn men det har jag ändrat. Det upplever du tydligen som hemskt när jag skriver det men inte när någon annan gör det. Och själv får du tydligen hänga ut folk först under deras riktiga RL namn och sedan tycker du det är OK att ändra till "Idioten" i din signatur.... Och trasha folks skoj-trådar tycker du tydligen också är ok. Etc..... Men visst. Kör hårt.f-bass skrev:japp, du har inget monopol på att kalla folk för saker. skapa en tråd för det , kanske?Irbit skrev:Ok. Först "idiot" och nu "ägg". Bravo. Knock yourself out......f-bass skrev:Usch, ditt ägg. Innan du kom tillbaka och fånade dej så snackade vi andra om vettiga saker men vill du fucka upp tråden så be my guest. Inte min tråd så det är ju knappast mej du sabbar för.
- TDHP
- Forumvärd
Nä, då har den här tråden gjort sitt då.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP