Alltså det här ljudet... jag dör

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

anli skrev:Vad är det för för fel på basljudet menar ni... för hitech eller vadå? Om vi struntar hur det spelas.
Låter hur bra som helst i hemmabion.
Fel och fel...om jag lät sådär så skulle jag kanske presentera mej som "hög-mellan-ist" snarare än basist...;-)
Det är ju knappast så att det döljer ens eventuella tafflighet direkt...men å andra sidan så är ju ljudideal ngt högst personligt.Tex Jacos sound tycker jag är bland dom sämsta basljuden jag kan komma på. Ett sound som inte funkar ngnstans förutom i just Teen Town etc. Efter att ha sökt till ackis på den genunt onda "the chicken" -88 så tror jag mej inte ha använt det lätet annat än för att skämta när man haft tråkigt på ngn soundcheck....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Konstigt, kunde inte drömma om att man betraktade ljudet så... mina ljudideal är :

p-bas/thunderbird = Entwistle
Eb3/eb1 = Jack Bruce/felix pappalardi/Allen Woody/
p-bas = John wetton/Tim Bogert/Ulf "rockis" Ivarsson
Rickenbacker = Chris Squier/Lemmy

Kanske inte är så ljudkonservativ ändå då, om vissa är att betrakta som"hög-mellan-ist"?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar