"Jag behöver en kram"-tråden
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Re: "Jag behöver en kram"-tråden
Det regnade som attans här i går natt. Gjorde det inte det i Västerås?
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Nix, vi fick ungefär 4 droppar där.bjelkeman skrev:Det regnade som attans här i går natt. Gjorde det inte det i Västerås?
Jag såg i den upponedvända frisbeen på morgonen att det regnat, men det fanns inget vatten kvar i den.
Å andra sidan var det åskskurar, och det behövs inga fler gnistor i de skogarna...
Lite regn där hade varit bra nu. Typ syndaflod några dagar.
Medlem i PB50+
- Phear
- Medlem+
Stora styrkekramar till alla som behöver!
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
- hellride
- Medlem+
Sista dagen på jobbet den 6/9. Uppsagd. Iof så ska jag börja plugga så jag blir nåt vettigt nån gång. Men ekonomin kommer att få sig en törn, även om jag kan få köra extra (lastbil) hos min då fd arbetsgivare.
Coverband vore iof ett sätt att få in extra kulor men då räcker inte min lilla Behringer-combo o jag har fan inte råd med en större rigg nu...
...sjukskriven för ryggen igen är jag också. Men jag börjar ju jobba igen på måndag. Sista två veckorna. Fast med ryggvärk då. Bör gå på raska promenader varje dag, 2x20 min. Men det är svårt att motivera sig när det regnar o man måste gå själv.
Coverband vore iof ett sätt att få in extra kulor men då räcker inte min lilla Behringer-combo o jag har fan inte råd med en större rigg nu...

...sjukskriven för ryggen igen är jag också. Men jag börjar ju jobba igen på måndag. Sista två veckorna. Fast med ryggvärk då. Bör gå på raska promenader varje dag, 2x20 min. Men det är svårt att motivera sig när det regnar o man måste gå själv.
- Håcke
- Medlem++
Tråkigt att höra.
Men vad kul att du ska få plugga ändå. Jag tyckte det var väldigt roligt att plugga och kunde jag skulle jag göra om det.
Kram och hoppas ryggen blir bra snart!
Men vad kul att du ska få plugga ändå. Jag tyckte det var väldigt roligt att plugga och kunde jag skulle jag göra om det.
Kram och hoppas ryggen blir bra snart!
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det här med att vara varslad och gå 3-4 månader och vänta på att få veta om man skall bli uppsagd eller inte är fan inte kul.
Liiite svårt att slå bort det ur tankarna, såpass att det påverkar nattsömn och grejer.
På sätt och vis vill man bara komma till Juni fort så man får veta, men å andra sidan kanske det är ett besked man absolut inte vill ha.
Som sagt - inge kul det här...
Liiite svårt att slå bort det ur tankarna, såpass att det påverkar nattsömn och grejer.
På sätt och vis vill man bara komma till Juni fort så man får veta, men å andra sidan kanske det är ett besked man absolut inte vill ha.
Som sagt - inge kul det här...

Medlem i PB50+
- Ente
- VIP medlem
Ja varsel är mentalt gissel. 5 varsel gick jag igenom på Ericsson innan vi såldes till HP. Andra varslet där fick jag gå. Kram påre Peter...Skit är det
- fieldflower
- Hedersmedlem
Tack!
Det här är nog mitt åttonde varsel tror jag...
Blir lite svårare för varje gång.
Det är lite som de 3 insiktsnivåerna för soldater i strid:
1. Det händer inte mig. Är på rätt plats, brukar ha tur, etc.
2. Det KAN faktiskt hända mig, om jag inte är försiktig eller råkar vara på fel plats vid fel tid.
3. Det KOMMER att hända mig tids nog om jag bara håller på länge nog.
Då man sett tillräckligt många riktigt duktiga få gå riskerar man hamna i nivå 3, och sen är det svårt att tänka på annat.
Det här är nog mitt åttonde varsel tror jag...
Blir lite svårare för varje gång.
Det är lite som de 3 insiktsnivåerna för soldater i strid:
1. Det händer inte mig. Är på rätt plats, brukar ha tur, etc.
2. Det KAN faktiskt hända mig, om jag inte är försiktig eller råkar vara på fel plats vid fel tid.
3. Det KOMMER att hända mig tids nog om jag bara håller på länge nog.
Då man sett tillräckligt många riktigt duktiga få gå riskerar man hamna i nivå 3, och sen är det svårt att tänka på annat.
Medlem i PB50+
- whatawaste
- Medlem++

Inga funderingar på att hitta andra alternativ och kanske vända det till ngt positivt? Har varit i knepig sits och bytte yrke kapitalt och är hur nöjd som helst. Det är inte nyttigt med stress och oro under lång tid.

Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag kanske blir tvungen...whatawaste skrev:![]()
Inga funderingar på att hitta andra alternativ och kanske vända det till ngt positivt? Har varit i knepig sits och bytte yrke kapitalt och är hur nöjd som helst. Det är inte nyttigt med stress och oro under lång tid.kram på sig!
Grejen är att jag trivs med mitt jobb och gärna fortsätter i olika roller som jag gjort hittills ända fram till pension.
Så jag vill inte bli av med det.
Det skulle vara skönt att slippa varsel då och då, men på ett jättestort företag i en konkurrensbransch går ju inte riktigt det.
Men jag måste absolut inte nödvändigtvis hålla på med telecom om jag blir av med detta jobbet.
Kan nog hålla på med vad som helst där jag får användning för mitt huvud och kan bidra till något bra.
Och tack!
Medlem i PB50+
- whatawaste
- Medlem++
Jag hoppade av det stora multinationella företaget pga alla dessa besparingar och prat om effektivitet etc. Det kändes som att det var mer fokus på det än den inkomstbringande verksamheten, vilket för mig känns oförståeligt.
I mitt nya jobb ser jag mål, resultat och nöjda kunder....och dessutom kan jag inte ta med jobbet hem! Oerhört skönt!
Blev av med en "fin" titel på ett ansett företag, men fick lugn och ro i kroppen vilket är värt mer än högre lön etc. Duschar efter jobbet istället för före....
Hoppas det reder sig och att det löser sig på bästa sätt!
I mitt nya jobb ser jag mål, resultat och nöjda kunder....och dessutom kan jag inte ta med jobbet hem! Oerhört skönt!
Blev av med en "fin" titel på ett ansett företag, men fick lugn och ro i kroppen vilket är värt mer än högre lön etc. Duschar efter jobbet istället för före....

Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- Hågge
- Medlem++
Kram Fieldflower, håller tummarna.
- Per
- Medlem++
Trist, ff. Hoppas på det bästa!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
- fieldflower
- Hedersmedlem
Nä, titel är inte nåt som sporrar mig enormt mycket.whatawaste skrev:Jag hoppade av det stora multinationella företaget pga alla dessa besparingar och prat om effektivitet etc. Det kändes som att det var mer fokus på det än den inkomstbringande verksamheten, vilket för mig känns oförståeligt.
Blev av med en "fin" titel på ett ansett företag, men fick lugn och ro i kroppen vilket är värt mer än högre lön etc. Duschar efter jobbet istället för före....![]()
Roliga arbetsuppgifter och en känsla att verkligen göra nytta är det roliga.
Duscha...?

Hågge och Per: Tack!
Medlem i PB50+
- strummer
- VIP medlem
Kram ff, låter sjukt jobbigt mentalt att bli varslad:-(
Kompressor, det är livet!
- Håcke
- Medlem++
Kram Fieldflower!
Jag vet att det är jobbigt för många just nu på ///. Vi har det tufft med liknande grejer här på leverantörsidan också.
Hoppas du får bli kvar den här gången med!
Men det är ju jobbigt att få vara den som får vara kvar också.
Jag vet att det är jobbigt för många just nu på ///. Vi har det tufft med liknande grejer här på leverantörsidan också.
Hoppas du får bli kvar den här gången med!
Men det är ju jobbigt att få vara den som får vara kvar också.
- Pulse
- Medlem
Ibland sätts tillvaron på sin spets. Hoppas på det bästa för dig FF. *kram*
Maruszczyk Jazzus, custom
Galveston/ Lakland frankenstein 5 p/mm "Arne Anka basen"
Photegenic P-bas
Two notes Torpedo C.A.B.
Marshall VBA400 med Marshall MBC410
Galveston/ Lakland frankenstein 5 p/mm "Arne Anka basen"
Photegenic P-bas
Two notes Torpedo C.A.B.
Marshall VBA400 med Marshall MBC410
- fieldflower
- Hedersmedlem
Tack!
Jo, våra besparingar slår förstås ignom i flera led...
Jag tar mycket hellre den ökade pressen i att bli kvar än den akuta pressen att hitta ett nytt jobb för ren överlevnad.
Jo, våra besparingar slår förstås ignom i flera led...
Jag tar mycket hellre den ökade pressen i att bli kvar än den akuta pressen att hitta ett nytt jobb för ren överlevnad.
Medlem i PB50+
- Håcke
- Medlem++
Jo, visst är det så. Man har ju ett ansvar för familjen också.fieldflower skrev:Jag tar mycket hellre den ökade pressen i att bli kvar än den akuta pressen att hitta ett nytt jobb för ren överlevnad.
Men det är inte bara den ökade pressen med ökad arbetsbelastning jag tänker på.
Jag blev kvar sist för några år sen då nästan alla andra fick gå. Det var väldigt jobbigt mentalt med skuldkänslor, alla obegripliga frågor, ansvar och känslan av all min otillräcklighet.
Och nu drar allt igång igen...
I onsdags fick min närmaste kollega beskedet. Hans sista dag är på måndag.
Och 43 personer, varav många jag jobbar dagligen med i produktutveckling, fick också veta förra veckan att deras jobb flyttas till Kina och dom får gå.
Jag brukar stanna till och tanka på Jet/Ingo alldeles intill Gävlefabriken där jag jobbade fram till -03. Den är helt stängd, helt öde och tom nu. 2000 personer jobbade där. Och nu stänger dom Katrineholm.
Vi verkar inbilla oss att vi kan spara pengar genom att flytta saker till Kina. Det är en väldigt kortsiktig vinst. Kineserna vinner på det och vi förlorar. Bra för dom. Inte så bra för oss. Inte bra för ///, inte bra för lokala leverantörer, inte bra för svenska ingenjörer och inte bra alls för svensk framtid.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Re:
Jo, hur jobbigt det än är att gå och vänta på D-day är det ändå bättre att ta det i ett stort svep (som det lagligen måste bli på superstora företag i Sverige) än att gå i ovisshet och se kollegorna försvinna en efter en.Håcke skrev:Jo, visst är det så. Man har ju ett ansvar för familjen också.fieldflower skrev:Jag tar mycket hellre den ökade pressen i att bli kvar än den akuta pressen att hitta ett nytt jobb för ren överlevnad.
Men det är inte bara den ökade pressen med ökad arbetsbelastning jag tänker på.
Jag blev kvar sist för några år sen då nästan alla andra fick gå. Det var väldigt jobbigt mentalt med skuldkänslor, alla obegripliga frågor, ansvar och känslan av all min otillräcklighet.
Och nu drar allt igång igen...
I onsdags fick min närmaste kollega beskedet. Hans sista dag är på måndag.
Och 43 personer, varav många jag jobbar dagligen med i produktutveckling, fick också veta förra veckan att deras jobb flyttas till Kina och dom får gå.
Jag brukar stanna till och tanka på Jet/Ingo alldeles intill Gävlefabriken där jag jobbade fram till -03. Den är helt stängd, helt öde och tom nu. 2000 personer jobbade där. Och nu stänger dom Katrineholm.
Vi verkar inbilla oss att vi kan spara pengar genom att flytta saker till Kina. Det är en väldigt kortsiktig vinst. Kineserna vinner på det och vi förlorar. Bra för dom. Inte så bra för oss. Inte bra för ///, inte bra för lokala leverantörer, inte bra för svenska ingenjörer och inte bra alls för svensk framtid.
Detta är en av anledningarna till att jag aldrig skulle vilja flytta till USA. Vid besparingstider vet man aldrig när man blir inkallad på chefens rum, och utanför står en vakt med en tomkartong man kan ta med sina prylar i.
Inte bra personalpolitik. Skapar inte en vi-känsla hos de som blir kvar.
Medlem i PB50+
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jahapp, nu till veckan ska det tydligen vara dags.
Håll gärna en tumme eller två.
Håll gärna en tumme eller två.
Medlem i PB50+
- whatawaste
- Medlem++
- Håcke
- Medlem++
Jag håller alla tummar för dig Fieldflower!
- Per
- Medlem++
Två!

Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till