Pray, Pic´s & Fluff
- ffs pfyrix
- Medlem+
- ffs pfyrix
- Medlem+
- broder blues
- Medlem++
Men hördu?? Du har ju monterat bassmutern på fel ställe.ff´s pfyrix skrev:Äh.... Larvpotta!![]()
Basen klagar inte det minsta, hon står där i stället , söt och bitchig....
Fungerade alldeles utmärkt att spela med fluff också... Mjukt och skönt
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
- ffs pfyrix
- Medlem+
broder blues skrev:Men hördu?? Du har ju monterat bassmutern på fel ställe.ff´s pfyrix skrev:Äh.... Larvpotta!![]()

Hmmm får nog förklara lite närmare, har inte fått hem min nya bok "bass guitar for dummies" än....

*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Fieldflowers groupie
- broder blues
- Medlem++
Trodde bara att d där böset på kanten va en ny sorts sån här?ff´s pfyrix skrev:broder blues skrev:Men hördu?? Du har ju monterat bassmutern på fel ställe.ff´s pfyrix skrev:Äh.... Larvpotta!![]()
![]()
Hmmm får nog förklara lite närmare, har inte fått hem min nya bok "bass guitar for dummies" än....![]()
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=196600#196600
- ffs pfyrix
- Medlem+
- DoggyD
- Medlem++
Re: Pray, Pic´s & Fluff
WTF, har du ingen bild när du står till vänster i stället, det är ju för fagerlund Kustomen man vill glana in, serru!ff´s pfyrix skrev:
Kanske skulle slänga ut lite bilder på min lilla pray (BBQV P-ray).
Har gjort en "Makten", tja en sötare variant.![]()
Har klätt ena plektrumskydded med sammetspapper (ser ut och känns som tyg), satte sedan fast plektrumskyddet rakt över det p-skyddet som redan satt på plats vilket gjorde att jag slapp skruvarna. Sedan avslutade jag allt med att knyckla dit lite snorkligt band. Allt är fäst med gluedots, vilket gör att det sitter kvar, men går att ta bort utan att skada nått, så när jag tröttnat så är det enkelt att byta utseende.![]()
(bilden här är dock ganska dålig, ska vara lite ljusare, bandet runt går lite mer i rosa än vad som syns på denna bilden)
Sen ska den ju inte bara vara söt utan låta trevligt så därför spelas den genom denna lilla pryl, notera hur min bas passar läskigt bra till färgerna på väggarna.![]()
![]()
Dock skär sig FF´s röda färg med..... tja det mesta..![]()
Kort och gott... Älskar min bas, helt otroligt skön och pysselvänlig (många + på den) FF är gaaanska avis..![]()
Så BBQ...

- fieldflower
- Hedersmedlem
Re: Pray, Pic´s & Fluff
Du menar lite mer såhär?:DoggyD skrev:WTF, har du ingen bild när du står till vänster i stället, det är ju för fagerlund Kustomen man vill glana in, serru!

Medlem i PB50+
- broder blues
- Medlem++
Förstärkarnas svar på chesterfieldsoffan.
Och till detta.. En möbelbas.
- fieldflower
- Hedersmedlem
- broder blues
- Medlem++
Ta Kloppers gamla Alembic... nä just d... Han sålde den.fieldflower skrev:Absolut, men den måste vara från tidigt 70-tal för att matcha...broder blues skrev:Förstärkarnas svar på chesterfieldsoffan.
- ffs pfyrix
- Medlem+
Nope det är han inte... fluffet på basen är dun... Så det springer omkring nakna fåglar någonstans..The Marshall skrev:Jag anar ett samband...ff´s pfyrix skrev: Sen flyttade Bambi hit.. En teddydvärgvädurs hane
![]()
![]()
Är han rakad nu??

Fast det är klart.. många polertrasor på 4 ben har vi...

*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Fieldflowers groupie
- ffs pfyrix
- Medlem+
- Klopper
- Hedersmedlem
En Fluffosaurus Grillbyensis Rex!ff´s pfyrix skrev:Någon/några på forumt blev lite förvånade över frånvaron av fluff... Så idag så åkte jag och FF till Panduro och köpte fluff, dessvärre hade dom inte några riktigt passande färger men jag köpte vitt och rosa så länge så får vi se vad som kan tänkas passa....
Skulle vilja ha tag på lila fluff. Då basen inte är vit så ser det lite konstigt ut med riktigt vitt fluff. Ev byter jag ut det mot det rosa.![]()
Huvudet med rosa dunfluff.. är inte riktigt så skrikigt rosa IRL
Hårig kropp...

Hade bilden på kroppen varit helsvart så hade jag trott att det var ett Kirlian foto!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..