kmo skrev:Tackar Den är hanterbar oxå. Lådan väger som toppen
Men vad är det för något som sitter under loggan på högtalaren? är det en sån där fläkt eller diskanthögtalare som också finns på Ampegs stora förstärkare?
Nu ni! Här kommer nåt att bli avundsjuk på!
Min folkastärkare satte jag en gång i tiden ihop för att spela bas i. Det gällde då att spela på gatan och i tunnelbanan i Stockholm, så den var batteridriven (MC-batteri). Spelade i en bluesduo på den tiden.
Själva förstärkaren kommer från en avlagd leksaksgitarrförstärkare, högtalarelementet från en 50-talsradio och trälådan är en gammal kopplingslåda från Scania, dvs de skickade reservdelar i den. Framför elementet sitter ett frontemblem från en 50-talsfolkvagnsbuss som skydd. Folkastärkaren räckte faktiskt till för sitt syfte. Senare upptäckte vi att den låter riktigt bra om man kör slidegitarr i den och mickar upp den. Det är till och med distratt på den.
Senast redigerad av Tripod den tis 27 maj 2008, 22:08, redigerad totalt 3 gång.
Ja herregud så grymt frän!! Kanske kan byta jämt Skulle absolut göra sig som hemmastärk eller åka till gigstärk i gitarristens folkabuss!!
En liten recension om TecAmpen finns under recensioner.
Garage-rigg...Ashdown från Lowfreq och låda från Poncho...[/quote]
Ett litet mysigt kryp in ... å sitta å spela/öva ... å varför inte en kall öl till det.
tripod999 skrev:Nu ni! Här kommer nåt att bli avundsjuk på!
Min folkastärkare satte jag en gång i tiden ihop för att spela bas i. Det gällde då att spela på gatan och i tunnelbanan i Stockholm, så den var batteridriven (MC-batteri). Spelade i en bluesduo på den tiden.
Själva förstärkaren kommer från en avlagd leksaksgitarrförstärkare, högtalarelementet från en 50-talsradio och trälådan är en gammal kopplingslåda från Scania, dvs de skickade reservdelar i den. Framför elementet sitter ett frontemblem från en 50-talsfolkvagnsbuss som skydd. Folkastärkaren räckte faktiskt till för sitt syfte. Senare upptäckte vi att den låter riktigt bra om man kör slidegitarr i den och mickar upp den. Det är till och med distratt på den.
Ungefär där någonstans går gränsen för hur roligt jag tycker det är med stärkare som har många rattar. SÅ JÄVLA STORFET !!!
Nu börjar min nya rigg bli klar. Byggde precis klart en racklåda och en 2x12:a som syns på bild, ska bara fixa ett matchande galler till DIY-2x12:an och kanske en tweeter, sedan är det klart!
tks skrev:Nu börjar min nya rigg bli klar. Byggde precis klart en racklåda och en 2x12:a som syns på bild, ska bara fixa ett matchande galler till DIY-2x12:an och kanske en tweeter, sedan är det klart!
är du möjligen 2.50 lång eller?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Den är bra, den låter fin fint men jag får bättre ljud med den "äckliga" Behringer genom min kustom groove, jävligt nära med "silver panel" emulationen om du frågar mig...Believe it or not!!!