Hej!
Är det någon som testat dom (dimarzio DP127)? Såg att Liten tipsade om dom i en gammal tråd.
Tycker dom verkar jäkligt intressanta. Mycket botten och diskant,
Men är det någon som testat dom? Hur låter dom jämfört med "vanliga" p-mickar? Output?
http://www.thomann.de/se/dimarzio_dp127.htm
Dimarzio DP127
- BBQV
- Forumvärd
- Jeff
- Medlem+
Re: Dimarzio DP127
Är det Split-p'en?kosmonaut skrev:Hej!
Är det någon som testat dom (dimarzio DP127)? Såg att Liten tipsade om dom i en gammal tråd.
Men är det någon som testat dom? Hur låter dom jämfört med "vanliga" p-mickar? Output?
No Parole from Rock 'n' Roll
- kosmonaut
- Medlem+
Re: Dimarzio DP127
Japp, det är det.Skepp87 skrev:Är det Split-p'en?kosmonaut skrev:Hej!
Efter att inte fått så mycket gehör här beställde jag en ändå. Har tyvärr inte fått in den i kroppen ännu, några lager färg till och sen en jäkla massa lager lack sen är den på plats, dvs säkert två veckor till.
Vit o fin är den oxå (både micken o kroppen)
- kmo
- Medlem++
Har dp122 på p-basen, svinbra mick. Dock är det ju snyggare med synliga pooler..
Har beställt en ultrajazz till tokaien som har p/j setup. Får se hur det funkar ihop med Lundgren vintage p-micken, annars funderar jag oxå på en dp127. Dimarzio rekomenderar ultrajazz ihop med dp127. Man får nog dock skruva ner den rejält, ska som sagt ha en grym output..
Har beställt en ultrajazz till tokaien som har p/j setup. Får se hur det funkar ihop med Lundgren vintage p-micken, annars funderar jag oxå på en dp127. Dimarzio rekomenderar ultrajazz ihop med dp127. Man får nog dock skruva ner den rejält, ska som sagt ha en grym output..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- kosmonaut
- Medlem+
Jo det blir intressant när den kommer på, har ultrajazz på jazzen, jäkligt nöjd med dom mickarna men kan tänka mig att outputen är lite hetare på DP127:an.
Utseendet på DP127:an e ju lite speciellt, med "polerna" vet inte hur det kommer se ut tillsammans med en Ultrajazz, kanske blir coolt men det viktiga är ju hur det låter. Jag kör med kåpor...
Utseendet på DP127:an e ju lite speciellt, med "polerna" vet inte hur det kommer se ut tillsammans med en Ultrajazz, kanske blir coolt men det viktiga är ju hur det låter. Jag kör med kåpor...
- Liten
- Hedersmedlem