Jag har en fender bassman låda som jag vill byta eller sälja om någon har något skoj. vet inte så mkt om den egentligen, det är 2x12 element, den har lite skavanker men låter som den ska. Jag bor i skåne om någon vill testa.
byte mot en 4x10 låda eller en femsträngad bass
eller säljers för 3500:- eller billigare vid snabb affär
Senast redigerad av Grateful_dead den mån 22 sep 2008, 22:21, redigerad totalt 2 gång.
Fender Jazz med Dimarzio ultra jazz och badass 2
Music Man Hd One thirty top
Fender Bassman 2x12 låda
Helst en mindre låda, typ en 4x10 eller så, vet inte vad den är värd har sett den gå för några tusingar men jag har inte en aning så det är bättre folk kommer med förlag, ev typ en mindre låda + lite cash emellan.
Fender Bassman 2x12 låda
Plektrum eller fingrar? Det är snyggt men spelar man fingrar tycker jag det är i vägen. Helt plötsligt får man för sig att dra iväg ett ackord, vips så har man blånagel..
Behåll lådan, riggen är skitsnygg!!
Riktigt vass kombination det där, MM HD130 och bassman låda. Han som jag köpte min HD130 av hade en Bassman 4x12 som han körde genom och fy vad bra det lät.
spelar nästan bara med fingarna, händer någon gång ibland med plektrum.
Jo det är snyggt men den tar sån jäkla plats bara, sen är jag sugen på en 4x10 också. (fan kom på detta borde ju ligga i förstärkartråden aja)
Fender Bassman 2x12 låda
jag bytade min mandola mot toppen och lådan med en gammal lärare , hade stått på skolans vind i tio år, efter ett rör byte och lite pill så vart den som ny
Fender Bassman 2x12 låda
Grateful_dead skrev:jag bytade min mandola mot toppen och lådan med en gammal lärare , hade stått på skolans vind i tio år, efter ett rör byte och lite pill så vart den som ny
ja iofs nu när du säger det, det är nog fan en 2x15, hade en 15 tums i min gamla stärkare och den var lika stor som halva lådan så du har nog fan rätt i det. skruvade loss nyss och kollade men det står inget på elementen.
Fender Bassman 2x12 låda
Bassman 2x15 är en favoritlåda - om den är i tillräckligt bra skick vill säga. Gamla lådor kan skallra och bråka ibland, men annars är det en njutning att spela med lagom liten rörstärkare genom denna högtalarlåda.
Kör inte för kraftfulla saker genom den bara!
EDIT: förtydligande
Senast redigerad av bootsy den tor 18 sep 2008, 11:23, redigerad totalt 2 gång.
bootsy skrev:Det där är en favoritlåda - om den är i tillräckligt bra skick vill säga. Gamla lådor kan skallra och bråka ibland, men annars är det en njutning att spela med lagom liten rörstärkare genom denna högtalarlåda.
Kör inte för kraftfulla saker genom den bara!
Hoppas du syftar på Fenderlådan, Mesan tål ungefär hur mycket som helst...