Switch/omkopplare
- Svensson
- Forumvärd
Switch/omkopplare
Det pratades i en tråd för länge sedan om olika alternativ när man har två basar tex en kontra och en elbas till samma stärkare och vill växla mellan dem utan att rycka ut kabeln. Jag har köpt en pedal som jag trodde var rätt men var uppenbarligen fel... nån som har tips på dylik omkopplare eller minns tråden?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
-
- Medlem+
Re: Switch/omkopplare
En EHX Switchblade eller valfri liknande A/B->Y-pedal? Fast det är ju fördelaktigt att ha något liknande en microbass där man kan ställa in volym och lite eq så att man slipper hålla på att ändra på stärkaren när man byter bas.Svensson skrev:Det pratades i en tråd för länge sedan om olika alternativ när man har två basar tex en kontra och en elbas till samma stärkare och vill växla mellan dem utan att rycka ut kabeln. Jag har köpt en pedal som jag trodde var rätt men var uppenbarligen fel... nån som har tips på dylik omkopplare eller minns tråden?
-
- Kontot är inaktiverat
- Svensson
- Forumvärd
Äh glöm det. Jag köpte en billig A/B switch (se inlägget ovan). Den var helt död, jag öppnade den och mätte med ohm mätaren och tyckte, fan det borde funka. Jag skruvade ihop den igen, pluggade i den och vips så funkar det...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!