Baslös med spelningar (paniken närmar sig!!!!)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Baslös med spelningar (paniken närmar sig!!!!)

Inlägg av Hjalle »

Hej, lite pinsam fråga som ja tvingas ställa till er här på pratabas!!
De e så att som ni kanske sett i en annan tråd så skulle ja byta band på min warwick den lämnade ja in för 2 veckor sen hos åke (gitarrmakaren) men flaamusic skickar inte banden för dom har slut så han kan inte byta dom......min andra bas en fender jazz från förra året har jag lånt ut till en kompis som lyckats slå av huvudet på den :evil: väldigt sur på honom just nu och jag kan inte få opengar för den innan februari nästa år inte ens självrisken så ja får ut en likvärdig av försäkringsbolaget......med andra ord står jag nu utan bas och e helt pank så jag kan inte köpa en.
Så nu kommer frågan.

Finns det nån underbart vänlig själ som kan tänka sig att låna ut en bas av sjyst kvalite till mig tills på torsdag nästa vecka, jag har spelning lördag o söndag o dom e privata.
Sen på onsdag har ja spelning på sticky fingers här i göteborg och om det finns nån som kan tänka sig att låna mig en bas så bjuder ja självklart på en biljett till spelningen och en öl på plats!!!!
Kan också tänka mig att hyra om det är så att ni kan tänka er en skammligt låg hyra för då en vecka alltså typ 200-300 kr, de allt ja har som jag kan undvara :cry: .

Tack på förhand o supertacksam för svar eller tips om hur ja kan få tag på en bas tills på lördag kväll.

Mvh johan
Fender Jazz CS 64, Fender Roscoe Beck V, Gewa Kontrabas, Aguilar DB680, Aguilar Tonehammer 500, Aguilar SL410x, Aguilar GS410
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Bor lite långt ifrån annars hade du kunnat låna min Yamaha :)

Känner du ingen som känner någon som har en bas då?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Jodå men av nån konstig anledning så verkar alla behöva sina just nu när jag måste låna vilket e väldigt synd :cry:
Fender Jazz CS 64, Fender Roscoe Beck V, Gewa Kontrabas, Aguilar DB680, Aguilar Tonehammer 500, Aguilar SL410x, Aguilar GS410
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Hallå!
Förstår paniken.
Det är kanske en nödlösning, för det är en bra bit från en Warwick, men jag har en Squier P-Bass Special (En p-mick och en jazz-stallmick) som du kan få låna. Sunburst, vitt plektrumskydd. Made in Indonesien.
Inte något fantastiskt instrument, men fullt fungerande och helt okej att spela på tycker jag och du får gärna låna den en vecka, no problem. Finns i Masthugget, men saknar gigbag.
Fritt att skruva på stränghöjd och annat om du inte tycker att den passar, jag har just köpt den och inte grejat något med den när det gäller stränghöjd och så.

PM:a mig om det är intressant så ska vi la kunna lösa det snabbt och lätt. Jag repar imorgon och är inte så tillgänglig, men kan vi inte passa in det då är jag hemma fredag efter jobbet.

P.s Jag har andra basar, men de vill jag inte låna ut. Inte för att vara taskig, men det känns inte bra helt enkelt. Du har ju erfarenhet av hur det kan gå...
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Mitt tjat om stränghöjd kommer sig av att jag är lite petig med sånt i vanliga fall...
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Jag fixar en bas åt dig om du vill
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Synd att jag inte är i Göteborg, annars hade du gärna fått låna min Thumb...den hade du ju känt dig hemma på också!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Har PM:at
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem

Inlägg av Hjalle »

Synd att jag inte är i Göteborg, annars hade du gärna fått låna min Thumb...den hade du ju känt dig hemma på också!

Ja verkligen annars vet du att ja hade gillat att klämma på din nya 4 den ser kanon ut!!!
Skriv svar