Det är alltså en bandlös p-/j-hals hals tillverkad av Warmoth. Materialet är lönn med ebenholtzbräda, 21 band (med överfall vid klacken för det sista bandet) och bandmarkeringar (fretlines). Halsen är lätt tonad i vintage amber och cellulosalackad samt loggad med p-baslogga. Proflen är tämligen ordinär och radien ganska flack. Greppbrädan är ganska smal vid sadeln, mer åt j- än det traditionella p-bashållet. Mekaniken är av vintagetyp, dock inte reverserad. Mekaniken är relikerad.
Här är några bilder:
Pris: SÅLD
/Mats D
Senast redigerad av MatsD den mån 26 jan 2009, 15:44, redigerad totalt 4 gång.
basmartin skrev:Är den lackad från fabrik eller är det hemgjort?
Jag beskrev halsen mer ingående i en annan tråd men alla har väl inte läst den så: När jag fick halsen var den obehandlad förutom att den var pensellackad på huvudets framsida. Jag har gjort iordning den, dvs slipat ned lacken på huvudets framsida, tonat halsen i vintage amber och cellulosalackat den (sprejad, inte penselmålad) och polerat den lätt. Jag har lagt på ganska tunt med lack och den är dessutom halvmatt, så det är rätt mycket träkänsla, den känns inte "inplastad". Det har suttit minst tre olika typer av mekanik på den så det finns gott om skruvhål m.m. men behåller man den stora vintagemekaniken som jag monterat så syns ju inte det.
basmartin skrev:Är den lackad från fabrik eller är det hemgjort?
Jag beskrev halsen mer ingående i en annan tråd men alla har väl inte läst den så: När jag fick halsen var den obehandlad förutom att den var pensellackad på huvudets framsida. Jag har gjort iordning den, dvs slipat ned lacken på huvudets framsida, tonat halsen i vintage amber och cellulosalackat den (sprejad, inte penselmålad) och polerat den lätt. Jag har lagt på ganska tunt med lack och den är dessutom halvmatt, så det är rätt mycket träkänsla, den känns inte "inplastad". Det har suttit minst tre olika typer av mekanik på den så det finns gott om skruvhål m.m. men behåller man den stora vintagemekaniken som jag monterat så syns ju inte det.
/Mats D
Ok! Tack för infot! Jag ska fundera på detta och kommer jag på ett bud så PM:ar jag.