Sega Stämskruvar (guitar content)

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
YZZ
Medlem++

Sega Stämskruvar (guitar content)

Inlägg av YZZ »

Min SG kopia har extremt sega stämskruvar, går knappt att vrida om dom :?

Så vad borde jag smörja med? verkar inte som jag har någon 5-56 hemma så finns det något annat som kan funka?

Måste jag plocka av stämskruvarna eller räcker det med att spruta vid öppning där "pinnen" sitter?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Re: Sega Stämskruvar (guitar content)

Inlägg av Peavey Dude »

YZZ skrev:Min SG kopia har extremt sega stämskruvar, går knappt att vrida om dom :?

Så vad borde jag smörja med? verkar inte som jag har någon 5-56 hemma så finns det något annat som kan funka?

Måste jag plocka av stämskruvarna eller räcker det med att spruta vid öppning där "pinnen" sitter?
:lol: :lol: :lol: :lol:
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Janne

Inlägg av Janne »

Vilken tunnflytande olja som helst funkar, 556, symaskinsolja, ventilolja, ollning. Lägg på en droppe och dra runt mekaniken lite, behöver inte öppnas.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Janne skrev:Vilken tunnflytande olja som helst funkar, 556, symaskinsolja, ventilolja, ollning. Lägg på en droppe och dra runt mekaniken lite, behöver inte öppnas.
Okej gött. tack så mycket! :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Skriv svar