Hjälper till att sälja en oidentifierad EB3-kopia som verkar riktigt bra. Största skillnaden mot originalet är att det är skruvad hals. Lättspelad som inget annat, låter bra. Kanske inte det allra fetaste mudbuckerljudet men många möjligheter att fixa olika bra ljud.
Pris: 4000 eller mer säljs den direkt. Om ingen bjuder över 3000 behåller nog min kund den själv.
Jag ska skruva lite till på den, men ni kan ju få se lite bilder så länge:
Senast redigerad av 200071 den tis 30 dec 2008, 12:55, redigerad totalt 1 gånger.
Hmm...vet inte om det är helgens förlustelser som urholkat spargrisen och fördunklat mina talanger som värderingsman, men 4000 kändes inte precis snorbilligt, om jag säger så...inte ens 3 är någon regelrätt smash hit för en no name made in Japan.
Mr Spock skrev:Hmm...vet inte om det är helgens förlustelser som urholkat spargrisen och fördunklat mina talanger som värderingsman, men 4000 kändes inte precis snorbilligt, om jag säger så...inte ens 3 är någon regelrätt smash hit för en no name made in Japan.
Skruvad hals är lite av ett bottennapp. Därmed inte sagt att basen är dålig. Problemet med internetförsäljning är att man bryr sig om allt annat än ljudet och känslan (för att man inte kan prova den). den kan ju vara hur bra som helst. Men under rådande förhållande så är nog en tusenlapp mer resonabelt, i alla fall för min del. För 4000 får man ju halvslitna Tokai och Greco. Vore kul att prova denna basen och se.
En rolig anekdot är att jag har lite 50 och 60tals Gibson/Fender MEN jag spelar ALLTID på min gamla Matsumokobyggda Epiphone för den är så gryyyyyym.
Som ni förstår på prissättningen så kan jag också tycka att 4000 är i överkant om man tittar på bilderna och inte vet vad det är för märke. Jag skulle ju inte köpa denna otetstad för de pengarna.
Däremot tycker jag att det är sundare att värdera en bas utifrån hur "bra" den är, (vad det nu innebär för dig, mig eller nån annan?) än utifrån vad det ev är för märke på den.
Sen har man marknaden att ta hänsyn till. Men om säljaren tycker att den inte ska gå för under 3000:- då är ju det basens rätta värde tills någon vill betala mer; eller hur?
Om däremot en expert på japanska basar går in i en säljestråd och säger att den bara är värd en tusenlapp så förändrar ju inte det mer än att det sprider lite dålig stämning....
Senast redigerad av 200071 den tis 30 dec 2008, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
200071 skrev:Som ni förstår på prissättningen så kan jag också tycka att 4000 är i överkant om man tittar på bilderna och inte vet vad det är för märke. Jag skulle ju inte köpa denna ostetstad för de pengarna.
Däremot tycker jag att det är sundare att värdera en bas utifrån hur "bra" den är, (vad det nu innebär för dig, mig eller nån annan?) än utifrån vad det ev är för märke på den.
Sen har man marknaden att ta hänsyn till. Men om säljaren tycker att den inte ska gå för under 3000:- då är ju det basens rätta värde tills någon vill betala mer; eller hur?
Om däremot en expert på japanska basar går in i en säljestråd och säger att den bara är värd en tusenlapp så förändrar ju inte det mer än att det sprider lite dålig stämning....
Har varit mycket snicksnack om priset på japanska instrument på sistone. Lite jobbigt faktiskt.
200071 skrev:Som ni förstår på prissättningen så kan jag också tycka att 4000 är i överkant om man tittar på bilderna och inte vet vad det är för märke. Jag skulle ju inte köpa denna ostetstad för de pengarna.
Njae...nu var det faktiskt jag som levererade kommentaren om prisnivån.
Rätt ska vara rätt.
Om min kommentar skapat dålig stämning ber jag om ursäkt. Det var alls inte min mening.
Senast redigerad av Mr Spock den tis 30 dec 2008, 21:23, redigerad totalt 1 gånger.
Du får ursäkta mig. Jag skrev ur eget perspektiv.
Men i gengäld så skrev jag ockå att man inte ska döma hunden efter håren. Jag tvivlar inte på att den är bra MEN att köpa osett gör ju att man tänker mer på detaljer och märke. Du får spela in en demo och slänga upp på Youtube.
Njae...nu var det faktiskt jag som levererade kommentaren om prisnivån.
Rätt ska vara rätt.
Du hade synpunkter på att priset kanske var lite högt vilket jag ju till och med håller med om själv, men tusenlappen nämnde inte du!
Pentastar skrev:
Du får ursäkta mig. Jag skrev ur eget perspektiv.
Men i gengäld så skrev jag ockå att man inte ska döma hunden efter håren. Jag tvivlar inte på att den är bra MEN att köpa osett gör ju att man tänker mer på detaljer och märke. Du får spela in en demo och slänga upp på Youtube.
Det är lugnt, vi har bara försökt hålla rent för allt för mycket åsikter om priser i trådarna så jag ville markera lite. Pruta gör man i PM
Och att köpa otestade instrument är alltid vanskligt det kan vi vara överens om. Och ju uddare desto vanskligare...
Jag ska skruva lite till på basen och sedan låta några av mina testpiloter testa den....
Punkster skrev:Hmm, hur är det med halsmicken på den där? Samma mått som en Gibson eller Dimarzio model one? Den ser lite stor ut?
Ser inte ut att vara samma mått, har för mig jag sett nån sån där ute till försäljning utan kåpan och då var det en singlecoil under. Verkar som stallmicken också är singlecoil på den.
Punkster skrev:Hmm, hur är det med halsmicken på den där? Samma mått som en Gibson eller Dimarzio model one? Den ser lite stor ut?
Ser inte ut att vara samma mått, har för mig jag sett nån sån där ute till försäljning utan kåpan och då var det en singlecoil under. Verkar som stallmicken också är singlecoil på den.
Kan Årnes bekräfta eller dementera detta? Är det en singlecoil under kåpan? Är det möjligt att utan allt för mycket besvär trycka ner en riktig muddis istället?
Kan Årnes bekräfta eller dementera detta? Är det en singlecoil under kåpan? Är det möjligt att utan allt för mycket besvär trycka ner en riktig muddis istället?